رتبه اعتباری «سه AAA»فرانسه حفظ شد/کاهش رتبه روسیه

موسسه اعتبار سنجی مالی مودیز رتبه اعتبار مالی «سه ای»AAA را که برای فرانسه در خصوص بازپرداخت بدهی هایش در نظر گرفته بود حفظ کرد و چشم انداز اقتصادی این کشور را که در حالت «باثبات» بود، تمدید کرد.در همین حال موسسه اعتبار سنجی مالی فیچ روز دوشنبه با تجدید نظر در رتبه اعتباری روسیه در خصوص بازپرداخت بدهی های حاکمیتی اش،این رتبه را از «مثبت» به «با ثبات» تغییر داد که نسبت به رتبه قبلی پایین تر به حساب می آید.

این تصمیم موسسه اعتبار سنجی مالی مودیز که در اواسط ماه اکتبر گذشته سه ماه برای ارزیابی چشم انداز رتبه اعتبار مالی فرانسه مهلت داده بود، با تصمیم موسسه اعتبار سنجی مالی استاندارد اند پورز در تضاد است که روز جمعه گذشته رتبه اعتبار مالی «سه ای AAA» را که قبلا به این کشور داده بود پس گرفت و آن را به« دو ای مثبت»AA+ کاهش داد.

کاهش رتبه روسیه

فیچ علت افت رتبه اعتباری روسیه را افزایش شک و تردیدها درباره اوضاع سیاسی این کشور اعلام کرده است.

روسیه از نظر سیاسی اکنون مدتی است با موجی از اعتراضات مردمی مواجه شده که تاکنون در این کشور سابقه نداشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، شارل سویل مدیر موسسه اعتبار سنجی مالی فیچ امروز در اطلاعیه ای اعلام کرد بی ثباتی سیاسی در روسیه افزایش یافته است و این درحالی است که چشم اندازهای اقتصاد جهانی نیز از زمانی که این موسسه ارزشگذاری مالی در ماه سپتامبر سال دو هزار و یازده، رتبه اعتبار مالی روسیه را تایید کرده بود تیره شده است.

هر چند که فیچ در این اطلاعیه تصریح کرده است ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه از بخت زیادی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری چهارم ماه مارس برخوردار است اما افزوده است درباره شیوه ای که قدرت حاکم در نظر دارد برای پاسخ گویی به اعتراضات مردم به کار گیرد شک و تردید وجود دارد.
هزاران نفر درماه دسامبر گذشته در اعتراض به نتایج انتخابات پارلمانی روسیه به خیابان ها ریختند و قرار است تظاهرات بزرگ دیگری را نیز در چهارم فوریه امسال برگزار کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  1  =