قدیمی ترین تولید کننده ساعت جهان از بلاکچین برای ردیابی زمان استفاده می کند

مجله سبک زندگی Robb در روز ۲۴ ماه می گزارش داد که Vacheron Constantin، تولید کننده با سابقه ساعت های لوکس سوئیسی از فناوری بلاک چین برای ردیابی زمان استفاده خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این شرکت در سال ۱۷۵۵ تاسیس شد و قدیمی‌ترین تولید کننده ساعت در جهان شناخته می‌شود.

این شرکت قصد دارد یک سند و گواهی‌نامه دیجیتالی برای هر کدام از ساعت‌های مرغوب اش صادر کند و از تکنولوژی بلاکچین برای ادغام اطلاعات بیشتر و اضافی در این گواهی‌نامه، از جمله تاریخچه کامل محصول و تولید کننده استفاده کند.

گزارش ها حاکی از آن است که Vacheron Constantin گفته که فناوری بلاک چین به مبارزه با جعل کنندگان کمک خواهد کرد و صحت ساعت خود را تضمین خواهد کرد و همچنین از مشتریان بالقوه در برابر خرید بدلی حمایت می‌کند.

این شرکت اظهار داشت:

“بلاکچین امکان ایجاد یک گواهی دیجیتال اثبات اصالت را فراهم می‌کند که ساعت در طول عمر از آن پیروی می‌کند، حتی اگر شامل چندین تغییر مالکیت باشد. بنابراین یک عدد منحصر به فرد به یک شی منحصر به فرد اختصاص داده می‌شود که دو داده جدایی‌ناپذیر و امن مربوط به ویژگی، ارزش، ماهیت و اصالت زمان است.”

پیش از این در ماه می، شرکت Lenzing، تولید کننده بزرگ فیبر جهانی، اعلام کرد که بلاک چین را به منظور ایجاد شفافیت بیشتر در زنجیره تامین فیبر، اجرا خواهد کرد.

Lenzing انتظار دارد پلتفرم ردیابی زنجیره تامین خود را در سال ۲۰۲۰ راه اندازی کند.

در حالی که فناوری بلاک چین به طور گسترده برای بهبود زنجیره‌های تامین به دلیل پتانسیل این فن‌آوری برای بهبود کارایی و شفافیت، به کار گرفته شده‌است ، یک مدیر ارشد اجرایی در کمپانی لجستیک FedEx مستقر در ایالات‌متحده در مورد بلاکچین در فرآیندهای این شرکت ابراز تردید کرد.

Dale Chrystie ادعا می‌کند که در حال حاضر، سیستم‌های سنتی داده‌های حمل و نقل سنتی نسبت به سیستم‌های مبتنی بر فن‌آوری بلاکچین برتری دارند چرا که فن آوری های DLT بیش از حد نوپا هستند.

 

منبع:  Cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

62  −    =  56