سرقت بیش از ۳۴ میلیون دلار در کلاهبرداری کریپتو و فارکس

طبق گزارش FCA:

طبق گزارش فایننشال تایمز در تاریخ ۲۰ می، نهاد امور مالی یا FCA که قانونگذار اصلی امور مالی بریتانیا است گزارش داد که سرمایه گذارهای کریپتو در این کشور به دلیل کلاهبرداری های فارکس و ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۸ الی ۲۰۱۹ بیش از ۳۴ میلیون دلار از دست داده اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، طبق این اطلاعات که FCA از مرکز گزارش دهی جرایم و کلاهبرداری های سایبری انگلستان جمع آوری کرده است، ضرر مالی حاصل از کلاهبرداری برای هر فرد از ۷۶ هزار دلار به ۱۸,۵۰۰ دلار و ضرر کلی حدود ۱۴ میلیون دلار کاهش یافته است.

با این حال، تعداد گزارش ها بیش از ۳ برابر افزایش یافته و به ۱,۸۳۴ گزارش رسیده است که ۸۱ درصد این گزارش ها، کلاهبرداری های کریپتو بوده است.

طبق این گزارش، FCA در حال بررسی ممنوعیت در خصوص “محصولات پرخطر مرتبط با دارایی های کریپتو” می‌باشد. در حال حاضر مارک استووارد مدیر اجرایی FCA هشدار داد:

    کلاهبرداران می‌توانند بسیار متقاعد کننده باشند بنابراین در خصوص هر شرکتی که می‌خواهید سرمایه گذاری کنید، تحقیقات خود را انجام دهید تا مطمئن شوید که معتبر می‌باشند.

در این خصوص FCA بیان کرد که کلاهبرداران از شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند تا سرمایه گذارهای بالقوه را پیدا کنند. این مرجع قانونگذاری هم چنین خاطر نشان کرد که کلاهبرداری ها اغلب از تصویر اشخاص معروف با تایید های جعلی از جانب آنها و کالاهای جعلی لوکس نظیر خودروها و ساعت های گران قیمت استفاده می‌کنند.

سال گذشته گروه استاتیس که شرکت مشاوره ای در خصوص ICO ها می‌باشد تحقیقی را منتشر کرد که طی آن مشخص شده بود ۸۰ درصد ICO های سال ۲۰۱۷ کلاهبرداری بودند. ضرر حاصل از این کلاهبرداری ها ۱.۳۴ میلیارد دلار بود.

طبق گزارش اخیر کوین تلگراف، مدارک جدیدی به دست آمده است که نشان می‌دهد صرافی بیت کوین گاکس‌ترید (Goxtrade) کلاهبرداری است. گاکس ترید از اسامی و تصاویر افراد نظیر امبر بالدت به عنوان کارکنان سایت خود استفاده می‌کردند، در صورتی که حتی در سازمان ثبت شرکت ها و کسب و کارهای انگلستان نیز وجود نداشته است.

 

منبع: cointelegraph

میهن بلاکچین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  2  =