بانک ملی بحرین، نخستین بانک ارائه کننده خدمات بانکداری باز منطقه منا

بانک ملی بحرین (NBB) هفته گذشته، نقش اصلی تکامل صنعت بانکداری در منطقه را برعهده گرفت و از فناوری بهره مند شد که این بانک را قادر می سازد سرویس های جدیدی را در بانکداری باز به مشتریان ارائه دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از فابانیوز، به نقل از esi-africa. ، بانکداری باز دارندگان حساب بانکی را قادر می سازد که اطلاعات حساب و تاریخچه پرداخت های خود را با دیگر بانک ها و طرف های سوم مجازی به اشتراک بگذارند.
 
این بدان معنا است که دارندگان حساب می توانند حساب های چندگانه از بانک های متفاوت را به یکدیگر متصل کنند و همه دارایی های مالی خود را مشاهده کنند و تنها با در اختیار داشتن یک اپلیکیشن موبایلی و یا سرویس بانکداری آنلاین بدهی های خود را پرداخت کنند.
 
بانکداری باز همچنین بدان معنا است که دارندگان حساب می توانند حساب های خود را به اپلیکیشن های مستقل تاییده شده که سرویس های گسترده تر و کاربردی تری را ارائه می دهندف متصل کنند.
 
سیستم جدید بانکداری باز بانک ملی بحرین نیز از سوی شرکت Tarabut Gateway فراهم شده است، که یک فین تک جدید و فراهم کننده زیرساخت های بانکداری باز است.
 
فناوری های ارائه شده از سوی این شرکت مشتریان بانک ملی بحرین را قادر می سازد که حساب های بانکی خود در هریک از بانک های این کشور را به یکدیگر متصل و یک نمایه تلفیقی از دارایی های مالی خود در بانک ملی بحرین را به صورت آنلاین و یا با استفاده از اپلیکیشن‌های بانکی مشاهده کنند.
 
این نخستین همکاری موثر و مهم میان یک فین تک در زمینه بانکداری باز و یک بانک بزرگ در منطقه خاورمیانه است و بیانگر تعهدات بانک ملی بحرین برای انتقال و ایجاد تنوع در بخش کسب و کاری از طریق سرمایه گذاری در زیرساخت های دیجیتال و سرویس های خود است.
 
یاسر الشریفی، مدیر بخش استراتژی در بانک ملی بحرین در این باره می گوید:

اجازه دادن به مشتریان برای در اختیار داشتن یک نگاه کلی از دارایی های مالی خود در یک مکان، گام مهمی در دسترس بودن بیشر بانکداری و مناسب برای مشتریان و دستاوردی برای حرکت به سوی محصولات دیگر دیجیتال است.

 
در نوامبر سال 2018 بانک مرکزی بحرین قانونی را معرفی کرد که به روز رسانی بانکداری باز را از سوی تمامی بانک ها در این پادشاهی تا ژوئن سال 2019 مجاز اعلام کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  5