اطلاعیه بانک مرکزی در خصوص موسسه خیریه مکتب امیرالمومنین

بانک مرکزی اعلام کرد: موسسه خیریه مکتب امیرالمومنین اقدامی برای دریافت ارز به منظور واردات در سال جاری نداشته و دریافت ارز بابت تسویه بخشی از تسهیلات دریافتی از حساب ذخیره ارزی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، به اطلاع می رساند انتشار فهرست دریافت کنندگان ارز براساس اصل بسیار مهم شفافیت و برای اطلاع افکارعمومی است و بر همین اساس نیز این رویه کماکان ادامه خواهد یافت.

مبالغ ذکر شده در لیست انتشار یافته بانک مرکزی صرفا برای خرید ارز بابت تسویه بخشی از تسهیلات دریافتی این موسسه از محل حساب ذخیره ارزی طی سال های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۶ بوده است.

همچنین درخصوص موسسه خیریه مکتب امیرالمومنین که نام آن در فهرست انتشار یافته توسط این بانک آمده است، یادآور می شود، این موسسه طی سال های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۶ نسبت به دریافت تسهیلاتی از محل حساب ذخیره ارزی اقدام کرده است و اکنون با بهره‌گیری از ماده (۲۰) قانون «رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور» برمبنای مکانیزم و آیین نامه اجرایی قانون مورد اشاره نسبت به پرداخت ریال برای بازپرداخت اقساط خود اقدام کرده و عملیات حسابداری ارزی بین بانک عامل و بانک مرکزی در جهت تسویه و وصول آن با رعایت مکانیزم تخصیص، تأمین و فروش ارز انجام شده است.

لذا موسسه یاد شده اقدامی برای دریافت ارز به منظور واردات در سال جاری نداشته و مبالغ ذکر شده در لیست انتشاریافته این بانک صرفاً برای خرید ارز بابت تسویه بخشی از تسهیلات فوق الذکر بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  9  =  1