اقدامات جدی دولت آلمان برای قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۹

بر اساس گزارش روزنامه هندلزبلات (Handelsblatt)، آلمان پیش‌نویس مقررات پیشنهادی برای عرضه اوراق قرضه مبتنی بر بلاک چین را به‌زودی در تابستان امسال معرفی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از توماس هیلمن؛ خبرنگار اختصاصی حوزه بلاک چین در آلمان، آماده‌سازی این مقررات جدید در حال پیشرفت است و خلاصه‌ای از متن این لایحه نوشته شده است.

توماس هیلمن

به گفته هیلمن، داشتن این مقررات جهت پذیرش بلاک چین، برای آلمان مفید و سودمند است.

روزنامه هندلزبلات به نقل از هیلمن نوشته است:

    ما معتقدیم که پیشبرد فناوری بلاک چین در آلمان، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به‌ویژه در سال ۲۰۱۹.

درحالی‌که بیت کوین و به‌خصوص سایر ارزهای دیجیتال به این کشور ورود پیداکرده‌اند، آلمان ترجیح می‌دهد که موضع سنتی و محافظه‌کاری خود را نسبت به بلاک چین و ارزهای دیجیتال حفظ کند.

اما اخیراً با آگاهی مقامات از روندهای در حال تحول، این وضعیت شروع به تغییر کرده است.

تغییرات حقوقی که امروز در حال رخ دادن است، بر موضع توکنیزه شدن فرایندهای کاغذی تمرکز دارد. این در حالی است که تنظیم توکن های مبتنی بر بلاک چین می‌تواند از مشکلات احتمالی جلوگیری کند.

فرانک شفلر

به گفته فرانک شفلر (Frank Schäffler)، متخصص بلاک چین عضو حزب دموکرات آزاد آلمان، دولت ملی بالاخره بیدار شده است. او در ادامه می‌گوید:

    اکنون همه‌چیز باید سریع حرکت کند. صادرکنندگان ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاران به دنبال یک بازار مالی تنظیم‌شده برای فعالیت‌اند که می‌تواند در سطح بین‌المللی مورداستفاده قرار گیرد. آلمان فرصت این را دارد که یک نقش کلیدی را ایفا کند.

ماه گذشته در نزدیکی لیختن‌اشتاین، که درست مانند کشور همسایه خود، سوییس، به خاطر حمایت از ارزهای دیجیتال شناخته‌شده، از اوراق قرضه بلاک چین برای بخش املاک و مستغلات استفاده کرد. این کشور در هفته جاری مقررات جدیدی را درباره توکنیزه شدن فرایندهای تجاری و تنظیم بلاک چین، تصویب کرد.

منبع:  cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  6