چگونه پرداخت‌ موبایلی تجربه مشتریان را متحول می‌کند

با ایجاد راه حلی که در کنار حفظ کیفیت ذاتی خرده فروشان فیزیکی سنتی، مشتریان زحمت روش‎های پرداخت سنتی را متحمل نشوند، مانند پرداخت‌های موبایلی، می تواند واقعا به مراکز خرید در بازگشت به شرایط خوب کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، تجربه مشتری در بخش خرده فروشی همواره در حال تحول است. در طول سال‌های اخیر، تغییرات زیادی در روش پرداخت مشتریان برای خرید کالاها دیده‌ایم، از روش پرداخت تراشه و پین تا خرید بدون صندوق و پرداخت‌های غیرتماسی؛ همه‌ی این پیشرفت‌ها در ایجاد تجربه مشتریان موثر بوده‌اند، از کاهش زمان انتظار تا ساده‌تر کردن خرید.

به هر حال، آخرین پیشرفت در تکنولوژی پرداخت، یعنی پرداخت‌های موبایلی، تحول بسیاری را شاهد است. روش پرداخت جدید به مشتریان اجازه می‌دهد تا بدون همراه داشتن کیف پول هم پرداخت‌شان را انجام دهند. در واقع، تلفن‌های همراهشان تنها چیزی است که به آن احتیاج دارند.

به علاوه، برخی اپلیکیشن‌ها به مشتریان اجازه می‌دهند فراتر از روش‌های معمول نیز با تلفن‌های هوشمندشان پرداخت انجام دهند، به این صورت که آیتم مورد نظرشان را با موبایل اسکن می‌کنند و در همان اپلیکیشن بدون نیاز به حضور در آن مکان و انتظار در صف، پرداخت را انجام می‌دهند، یعنی آن‌ها می‌توانند خریدهایشان را از هر جایی به صورت مستقیم انجام دهند.

به غیر از ایجاد روشی برای خرده‌فروشان برای عقب نماندن از دیگران، چگونه پرداخت‌های موبایلی تجربه مشتریان را متحول می‌کنند؟

برگرداندن مشتریان به مراکز خرید

سال‌های زیادی است که مراکز خرید برای مبارزه با تجارت الکترونیک تلاش می‌کنند. واضح است که آسانی خرید یک آیتم با کلیک روی موس برای خرده فروش‌های فیزیکی مشکل‌ساز شده است، و رهبران صنعت خرده فروشی، به طور خستگی ناپذیری برای یافتن راهی به منظور ایجاد تجربه خرید راحت در فروشگاه با کمک مزایای تجارت الکترونیک تلاش می‌کنند.

افزایش گرایش به پرداخت‌های موبایلی در حال تغییر روش خرید مشتریان و به دنبال آن تغییر زمانی است که مشتریان در فروشگاه می‌گذرانند. وقتی مشتریان فهمیدند خرید یک آیتم می‌تواند با کارت اعتباری یا حتی با اسکن بارکد از طریق تلفن‌های هوشمندشان انجام شود، مشکل بزرگی در بازگرداندنشان به مراکز خرید و به روز کردن تجربه خرید برایشان ایجاد شد. لذت رفتن به یک فروشگاه و توانایی دیدن اولین سری از آیتمی که مایل به خرید آن هستید، چیزی است که در خرید آنلاین آن  به دست نمی‌آید. با ایجاد راه حلی که در کنار حفظ کیفیت ذاتی خرده فروشان فیزیکی سنتی، مشتریان زحمت روش‎های پرداخت سنتی را متحمل نشوند، مانند پرداخت‌های موبایلی، می تواند واقعا به مراکز خرید در بازگشت به شرایط خوب کمک کند.

حذف صف‌ها

شاید بزرگترین مزیتی که در مورد پرداخت‌های موبایلی به ذهن مشتریان می‌آید، حذف صف‌ها باشد. زیرا خریداران قادر خواهند بود بدون استفاده از صندوق‌های معمول، هزینه خریدهایشان را با تلفن‌های هوشمند پرداخت کنند و مشکلاتشان در زمان خرید در فروشگاه کاهش می‌یابد. زیرا نباید نگران منتظر ماندن در صف‌ها باشند. داشتن آزادی برای مشاهده یک فروشگاه، خرید آیتم‌های انتخابی‌شان و سپس ترک کردن سریع فروشگاه، یک پیشرفت بزرگ برای مشتریان است. برای خریدارانی که فرصت کمی دارند و می‌دانند که باید چه آیتم‌هایی را بخرند و زمان یا تمایلی به انتظار در صف ندارند، پرداخت‌های موبایلی بهترین جایگزین برای خریدهای آنلاین است.

بهبود خدمات مشتریان

اگر صندوق سنتی حذف شود، چه پیامدی برای کارکنان فروشگاه و سطح ارائه خدمات آنان به مشتریان دارد؟ زمانی که پرداخت‌ موبایلی روش ترجیحی باشد، کارکنان می‌توانند آزادانه در فضای فروشگاه قدم بزنند و تعامل بیش‌تری با مشتریان برقرار کنند تا تجربه خرید آنان را بهبود دهند، به دلیل این‌که برای پاسخگویی به مشتریان، ارائه توصیه‌های لازم به آنان و برقراری تعامل بیش‌تر و در سطح شخصی‌تر در دسترس هستند.

در بسیاری از موارد، کارکنان می‌توانند تجربه خوبی برای مشتری ایجاد کنند یا در آن اختلال ایجاد کنند. ایجاد شرایطی که بتوان با مشتریان تعامل برقرار کرد و برای ارتقای فرایند سفر مشتری، به آنان خدمات عالی ارائه داد، با کمک انعطافی که پرداخت‌های موبایلی ایجاد می‌کنند، حاصل می‌شود. چون وقت و فرصت در اختیار کارکنان قرار می‌گیرد تا سطح ارائه خدمات به مشتریان را افزایش دهند.

با حذف صندوق‌ها می‌توان در فضای داخلی فروشگاه منافع زیادی ایجاد کرد، مثل ارائه محصولات جدید، یا فضاهای بزرگتر برای انبار و نگهداری کالاها؛ همه‌ی این موارد در ارتقای تجربه خرید مشتریان در فروشگاه‌های فیزیکی تاثیر بسیاری دارد.

منبع: عصربانک

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

70  ⁄  7  =