آنی‌رو؛ تنها شیوه پرداخت عوارض آزادراهی

دیگر نیازی به کاهش سرعت یا توقف برای پرداخت عوارض آزادراهی نیست.خودروهای ترددکننده در آزادراه‌های کشور از طریق سامانه آنی‌رو به‌طور خودکار شناسایی می‌شوند و مبلغ عوارض با روش‌های متنوعی قبل، حین یا بعد از تردد قابل پرداخت است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، هر خودرو باید قبل، حین یا پس از تردد از طریق یکی از روش‌­های پرداخت پیش‌بینی شده نسبت به پرداخت عوارض آزادراهی اقدام کند.در صورت عدم پرداخت عوارض آزادراهی، پس از تردد به مالک خودرو پیامک یادآوری توسط پلیس ارسال می‌شود.

در صورت عدم پرداخت تا 24 ساعت پس از تردد، برای بار دوم با پیامک به مالک خودرو اعلام و جهت پرداخت مبلغ عوارض یادآوری خواهد شد. درصورت عدم اقدام به پرداخت تا 48 ساعت پس از پیامک دوم، پیامک سوم از طرف پلیس ارسال می‌شود.

درصورتی‌که مالک خودرو با هیچ‌کدام از این هشدارها نسبت به پرداخت اقدام نکند، مراحل اعمال قانون برایش اجرا می‌شود. در این‌حالت مبلغ 30 هزار تومان جریمه عدم پرداخت عوارض آزادراهی نیز به مبلغ اضافه خواهد شد.

عوارض آزادراهی یک دین ماندگار برای ترددکننده است. درصورتی‌که مالک خودرو نسبت به پرداخت آن اقدام نکند، این دین در پرونده وی باقی خواهد ماند و در هر زمان آینده در گلوگاه‌های قانونی مانند زمان‌های نقل و انتقال خودرو از وی دریافت خواهد شد.

در صورتی که عوارض آزادراهی پرداخت نشود و پرونده وارد مراحل اعمال قانون شود، علاوه بر مبلغ جریمه 30 هزار تومانی، مالک خودرو موظف به پرداخت اصل مبلغ عوارض نیز می‌باشد.

در همه روش‌­های پرداخت، ورود اطلاعات صحیح برعهده کاربر است و در صورت اشتباه وارد کردن مشخصات، عواقب بعدی متوجه مالک خودرو خواهد بود.

روش‌های پرداخت

برای راحتی ترددکننده‌های آزادراهی روش‌های مختلفی برای پرداخت در نظرگرفته شده است. ابزارهای پرداخت آنی‌رو از طریق شرکت‌‌های دارای مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شرکت شاپرک در اختیار ترددکننده‌ها قرار می‌گیرد. ترددکننده‌ها می‌توانند با مقایسه خدمات شرکت‌های همکار آنی‌رو مناسب‌ترین روش را مطابق با نیازهای خود انتخاب کنند. در حال حاضر پرداخت عوارض آزادراهی از طریق روش‌های زیر امکان‌پذیر است.

اپلیکیشن

پس از نصب یکی از برنامه‌های (اپلیکیشن‌های) زیر بر روی گوشی تلفن همراه و انتخاب گزینه پرداخت عوارض آزادراهی با لوگوی آنی‌رو، کاربر مراحل انتخاب مسیر آزادراهی موردنظر و پرداخت را در برنامه طی می‌کند.

 

توسن
پرنا
دیجی پی
اتول یار
کیپاد
تاپ

کسر مستقیم از حساب بانکی

با موافقت کاربر و دادن اجازه برداشت از حساب، مبلغ عوارض در ازای هر بار تردد در آزادراه، به‌صورت خودکار از حساب بانکی اعلام‌شده کسر و به مالک خودرو اطلاع‌رسانی می‌شود. درحال حاضر دارنده‌های حساب در بانک‌های ملت، سپه، اقتصاد نوین، انصار، شهر، ایران‌زمین، دی، پست بانک و سرمایه می‌توانند از این روش پرداخت استفاده کنند.

تگ

در این روش کاربر قبل از تردد نسبت به تهیه تگ و نصب آن بر روی خودرو اقدام می‌کند. مبلغ عوارض به‌طور خودکار پس از عبور خودرو از آزادراه از مبلغی که در کیف پول تگ شارژ شده است کسر می‌شود.

کد دستوری USSD

استعلام بدهی و یا پرداخت عوارض آزادراهی با گرفتن کد زیر توسط گوشی تلفن همراه به‌راحتی قابل پرداخت است.

خودپرداز

بدهی‌های معوق عوارض آزادراهی از طریق دستگاه‌های خودپرداز بانکی در سرتاسر کشور قابل پرداخت است. مالکین محترم خودرو که پیامک حاوی شناسه قبض و شناسه پرداخت را دریافت کرده‌اند و یا از وب‌سایت nspay.ir دریافت می‌کنند، می‌توانند با مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز بانک‌های ملت، سامان، انصار و شهر در سراسر کشور (بیش از پانزده هزار دستگاه) نسبت به پرداخت اقدام فرمایند.

کارت‌خوان
امکان پرداخت عوارض آزادراهی از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان مستقر در پمپ بنزین‌ها، مجتمع‌های تفریحی و توقف‌گاه‌های بین‌راهی در آزادراه‌های کشور فراهم شده است.

پرداخت سازمانی

شرکت‌ها و کسب‌وکارهایی که متولی تعدادی خودرو هستند، می‌توانند از خدمات پرداخت گروهی بابت گروه خودروهای تحت مدیریت خود استفاده نمایند.

ویژگی‌های آنی‌رو

ترافیک همواره یکی از جنبه‌های ناخوشایند تردد بوده است. اینکه ساعت‌ها قبل از رسیدن به مقصد در ترافیک بمانید انرژی شما را کاهش می دهد و لذت  سفر را کم می‌کند. یکی از گره‌های ترافیکی صف‌های طولانی پرداخت نقدی عوارض آزادراهی است. سوخت اضافه‌ای که به هدر می‌رود، گازهای گلخانه‌ای که تولید می شود و کاغذهایی که برای فیش عوارض آزادراهی مصرف می‌شود، همگی از مشکلات پرداخت نقدی عوارض آزادراهی بوده است. «آنی‌رو» راهکاری‌ است که جایگزین پرداخت نقدی عوارض آزادراهی در کشور شده است.

مرکز تماس آنی‌رو

خدمات پشتیبانی خدمت آنی‌رو به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخ‌گویی به هم‌میهنان عزیز هستند. لطفا درصورت وجود هرگونه سوال، ابهام یا نظر با یکی از روش‌های زیر با ما تماس بگیرید.
سامانه پیامکی آنی‌رو

۱۰۰۰۰۱۵۳۱
ارتباط با مشتریان

۵۳۱ ۶۸ ۶۳۴  ۰۲۱

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

62  −  61  =