در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل چه خواهد گذشت

سه‌شنبه آینده گوگل رویداد سالانه توسعه دهندگانش را که به Google I/O معروف است، با سخنرانی سوندار پیچای و سایر مدیران ارشد این شرکت آغاز می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این کنفرانس جایی است که معمولا گوگل روزآمدسازی‌ها و محصولات تازه‌اش را معرفی می‌کند و به این ترتیب، همه خواهند دانست که در آینده از آندروید، دستیار صوتی گوگل اسیستنت و سایر خدمات و اپ‌های این غول فناوری چه انتظاراتی باید داشته باشند.

امسال البته از پیش مشخص شده که گوگل در این رویداد از دو گوشی هوشمند پیکسل رونمایی خواهد کرد که جزو میان‌رده‌ها قرار می‌گیرند. اما علاوه بر این، توسعه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی هم می‌توانند در میان اخبار داغی باشند که از این رویداد بیرون می‌آید. در ادامه به 7 خبری می‌پردازیم که احتمال می‌رود در جریان رویداد Google I/O اعلام شود.  

 گوشی‌های هوشمند PIXEL 3A و 3A XL

تا همین الان، اطلاعات زیادی درباره گوشی‌های جدید سری پیکسل درز کرده و تقریبا دیگر کسی نیست که نداند گوگل قرار است دو گوشی میان‌رده از این سری به بازار معرفی کند: گوشی PIXEL 3A که یک گوشی 399 دلاری است و گوشی PIXEL 3A XL که نمایشگری 6 اینچی دارد و 479 دلار قیمت خواهد داشت.

انتظار می‌رود که هر دو این گوشی‌ها با توجه به قیمت کمترشان، دوربینی با کیفیت و قدرت پیکسل 3 داشته باشند. در واقع گوگل با اعمال تغییراتی همچون استفاده از پردازشگر ضعیف‌تر، تغییر در طراحی و جایگزینی پلاستیک به جای شیشه در قاب گوشی و حذف شارژر بی‌سیم، از هزینه‌های این گوشی‌ها کاسته؛ اما نکته جالب اینکه جک هدفون دوباره به این گوشی‌ها برگشته است.

قیمت گذاری این گوشی‌ها، تهاجمی‌ترین شیوه بازاریابی گوشی‌های گوگل در طول سال‌های اخیر محسوب می‌شود. هر دو این گوشی‌ها با سه سال نرم‌افزار و روزآمدسازی امنیتی رایگان عرضه می‌شوند.

Nest Hub Max

گوگل پیش‌تر فاش کرده بود که یک نمایشگر هوشمند همچون Home Hub با برند نست عرضه خواهد کرد.

این محصول که Nest Hub Max نام دارد، مجهز به نمایشگر 10 اینچی، دوربین نست و بلندگوهای استریو خواهد بود. اطلاعات تکمیلی چندانی درباره این محصول ارایه نشده و فقط می‌دانیم که این تمرکز آن روی دستیار صوتی گوگل است. قیمت این نمایشگر هوشمند هم مشخص نیست اما برای مقایسه، دستگاه 7 اینچی home hub به قیمت 150 دلار به فروش می‌رسد و می‌توان انتظار داشت این محصول نست قیمت بالاتری داشته باشد.

با توجه به داشتن دوربین داخلی، می‌توان انتظار داشت که محصول جدید برند نست با برخی قابلیت‌های امنیت خانگی عرضه شود که هوم‌هاب از آن بی‌بهره بود.

توضیحات بیشتر درباره Android Q

تا کنون چند نسخه بتا در توسعه اندروید کیو منتشر شده اما مطمئنا گوگل بخشی از رونمایی‌های بزرگ‌تر را برای رویداد آی‌او کنار گذاشته است.

گفته می‌شود که نسخه بعدی اندروید دارای کنترل‌های انعطاف پذیرتر در زمینه حریم خصوصی شامل امکان محدود کردن دسترسی اپ‌ها به موقعیت مکانی کاربر خواهد بود. حالت تاریک، زمینه‌های رنگی و منوی اشتراک‌گذاری با امکانات متنوع‌تر و واکنش‌گراتر را می‌توان در این نسخه از اندروید انتظار کشید و آن طور که گفته می‌شود، اندروید کیو زمینه را برای گوشی‌های تاشوی آینده فراهم می‌کند.

همچنین به نظر می‌رسد که گوگل درکار روی ارایه یک حالت دسکتاپ، مشابه DeX سامسونگ است که از طریق آن، می‌توان گوشی را به یک نمایشگر خارجی متصل کرد.
 
توضیحات بیشتر درباره استادیا

گوگل حدود یک ماه پیش از سرویس ابری گیمینگ خود با نام Stadia رونمایی کرد. آنچه می‌دانیم این است که این سرویس همین امسال عرضه خواهد شد، اما گوگل اطلاعات مهمی از جمله قیمت اشتراک سرویس را هنوز اعلام نکرده است. احتمال دارد که در رویداد I/O پیش‌نمایش دیگری از Stadia به همراه اطلاعات تکمیلی آن ببینیم. البته این احتمال هم وجود دارد که گوگل برای ارایه این اطلاعات تا زمان برپایی رویداد E3 منتظرمان بگذارد.
 
تازه‌های گوگل اسیستنت

گوگل هر سال بخش عمده‌ای از وقت رویدادش را به نمایش بهبود‌ها و تازه‌های دستیار صوتی‌اش اختصاص می‌دهد تا نشان دهد که این محصول هوشمندتر و کارآمدتر از الکسای آمازون است. امسال هم پیش‌بینی می‌شود درباره قابلیت‌های این دستیار صوتی بیشتر بشنویم و البته درباره گوگل لنز هم صحبت خواهد شد که دوربین گوشی‌های اندرویدی را به یک ابزار دید کامپیوتری قدرتمند تبدیل می‌کند.

قابلیت‌های تازه Google photos

سرویس photos برای بسیاری ابزار اصلی مدیریت تصاویر است و گوگل معمولا در این رویداد به معرفی قابلیت‌های جدیدی برای آن می‌پردازد. پس امسال هم منتظر تازه‌های google photos هستیم.

Wear Os و Andriod TV

گوگل اخیرا برای اعلام تازه‌های Wear OS منتظر رویداد I/O نمی‌ماند. این پلتفرم ابزارهای پوشیدنی مجهز به ویجت‌های جدیدی شده که به آنها Tiles می‌گویند و امکان مشاهده ساده‌تر پیش‌بینی‌های آب و هوا، قرارهای آینده و تیتر اخبار را فراهم می‌کند. اما از آنجا که گوگل قبلا این موارد را اعلام کرده، احتمال می‌رود که در این رویداد زیاد از Wear OS نشنویم. از سوی دیگر به نظر نمی‌رسد که گوگل امسال برنامه‌ای برای ایجاد تغییرات مهم و اساس در اندروید تی وی داشته باشد.
 
 مترجم : ایمان بیک
منبع:  The Verge

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

19  +    =  27