بورس نزدک (Nasdaq) یک شاخص جدید برای ارز رمزنگاری شده ریپل راه اندازی کرد.

نزدک (Nasdaq)، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای بورس سهام دنیا، اعلام کرد که شاخص جدیدی را برای ریپل تحت عنوان شاخص نقدینگی ریپل (XRPLX) در سرویس داده جهانی خود ارائه کرده است. نزدک این خبر را در روز ۲۹ آوریل (۹ اردیبهشت) بر روی وب‌‌سایت خود منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در این اطلاعیه آمده است که این توسعه، حاصل مشارکت بخش انتشار اطلاعات نزدک و شرکت آمریکایی تحلیل داده‌های ارز دیجیتال بریو نیو کوین (Brave New Coin) است.

این شرکت اطلاعات سطح شاخص لحظه‌ای خود را به سرویس داده جهانی شاخص نزدک (GIDS)، خواهد فرستاد. در اطلاعیه‌ای جداگانه، بریو نیو کوین خاطر نشان کرد:

    منبع داده XRPLX تنها صرافی‌هایی نقد کننده‌ای هستند که بیشترین حجم و درخواست را دارند. صرافی‌هایی در حال حاضر برای شاخص نقدینگی ریپل از آن‌ها استفاده شده است، عبارتند از بیت‌فینکس (Bitfinex)، بیت‌استمپ (Bitstamp)، پولونیکس (Poloniex) و کراکن (Kraken). صرافی کوین‌بیس (Coinbase) نیز در بررسی‌های بعدی اضافه می‌شود.

با توجه به آن‌چه که در وب سایت اختصاصی این بورس نوشته شده است، GIDS سرویسی با هدف ارائه مقادیر لحظه‌ای برای شاخص‌ها و فهرست محصولات قابل معاوضه در بورس (ETP) است. نزدک همچنین ضرایب وزنی و اطلاعات المان‌ها، اقدامات شرکتی و طیف وسیعی از داده‌ها را گردآوری و ارائه می‌کند.

از ماه فوریه، نزدک اضافه کردن شاخص نقدینگی بیت کوین (BLX) و شاخص نقدینگی اتریوم (ELX)، که از جانب شرکت بریو نیو کوین ارائه شده‌اند را به لیست خود آغاز کرد.

در ماه مارس، کوین‌مارکت‌کپ اعلام کرد که او دو شاخص‌ معیار ارز دیجیتال را بر روی پایگاه داده شاخص جهانی نزدک، بلومبرگ ترمینال (Bloomberg Terminal) ،تامسون رویترز ایکان (Thomson Reuters Eikon) و بورس اشتوتگارت (Börse Stuttgart) عرضه خواهد کرد.

به تازگی، رسانه خبری کوین‌تلگراف، بر مبنای توییتی از یک تحلیل‌گر سرویس تحلیل کمی معامله استرانگ‌مارکت (StrongMarket)، نوشت که نزدک در حال آزمایش خرید و فروش مبتنی بر محصولات بیت کوین است.

منبع:  cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

24  +    =  34