شرکت پرداخت الکترونیک سداد در وقت شما صرفه جویی می کند!

در پی برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه ؛

اگر به جایگاه های سوخت مراجعه کرده باشیم می دانیم که در یک مرحله باید کارت سوخت را وارد کنیم که توسط جایگاه دارها وارد می شود، بعد از آن مجاز به سوخت گیری می شویم سپس باید در جای دیگری از جایگاه نسبت به پرداخت مبلغ سوخت اقدام کنیم. شرکت پرداخت الکترونیک سداد برای این موضوع، راهکار نوینی پیشنهاد داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه (فاینکس2019) اردیبهشت امسال در مکان دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد. در ادامه با پدرام تقی پور کارشناس شرکت پرداخت الکترونیک سداد گفتگویی ترتیب داده ایم:

آقای تقی پور؛ از محصول جدید شرکت پرداخت الکترونیک سداد برای ما بگویید.

شرکت پرداخت الکترونیک سداد طی حرکت نو دستگاه های کارت خوان دو منظوره ای را جهت نصب روی نازل های جایگاه های سوخت در راستای پرداخت مبالغ بنزین به منظور کوتاه تر کردن صف پمپ بنزین ها، افزایش سرعت پرداخت مبلغ سوخت، افزایش امنیت ودقت پرداخت و در نهایت انجام شدن تمام فرآیند سوخت گیری و پرداخت هزینه توسط یک دستگاه تعبیه کرده است.

این طرح چه زمانی آغاز به فعالیت کرد؟

این طرح از اواخر سال 96 با همکاری شرکت پخش فرآورده های نفتی کلید خورده است.در سال 97 شرکت پخش و پالایش به psp ها فراخوانی در راستای این طرح اعلام نمود تا آن ها برنامه های خود را به همراه زمینه های همکاری اعلام نمایند. در این زمینه از بین 12 psp فعال،9 psp مدارک و مستندات فنی خود را فرستادند و حائز شرایطی شدند که در این بازار شرکت کرده و تفاهم نامه ای داشته باشند که در نهایت نیز برگزیده شدند.

چه دستگاه هایی برای این کارتخوان ها استفاده خواهد شد؟

شرکت پرداخت الکترونیک سداد دستگاه های مختلف خیلی خوبی که در این زمینه در حال ساخت است را معرفی کرده است از جمله برند های کَسِل(Castle )، اَمپ، اِسپایر که برند های خیلی شاخص بازار پرداخت الکترونیک هستند و نرخ خرابی آن ها پایین است، طول عمر بالایی دارند و تمام پارامتر هایی که از طرف شرکت شاپرک مورد نظر است، در این دستگاه ها رعایت شده است.

چه زمانی به فاز اجرایی می رسد؟

فاز اجرایی منوط به این است که تمام مطالعات لازم از لحاظ انتخاب دستگاه، ساز و کار جمع آوری داده های لازم در سامانه ی هوشمند آن از طرف شرکت پخش و پالایش نهایی شود و سپس عنوان خواهد شد چه زمانی می توان به فاز اجرایی رسید.

با اینکه تاکنون برنامه ی مشخصی برای این فاز اعلام نشده، ما منتظریم که شرکت پخش فرآورده های نفتی عنوان کند کدام دستگاه از بابت فنی و ایمنی در محل کار تایید می شود که بتوان آن را به مرحله نصب و راه اندازی رساند.

تا به حال، پروتکل های لازم برای ارتباط بین کارتخوان تا دیسپنسر ها، بین ارتباط کارتخوان تا سامانه ی هوشمند و بین کارتخوان تا شرکت شاپرک و سایر ارتباطات بانکی را آزمایش کردیم. در حال حاضر این دستگاه ها به صورت مقدماتی  قابل راه اندازی هستند ولی منتظریم که همه ی ساز و کار ها و  آیین نامه های لازم از لحاظ ایمنی و فنی از طرف شرکت پخش فرآورده های نفتی اعلام شود تا پروژه به فاز اجرایی برسد.

کدام اهداف شرکت را در این نمایشگاه دنبال می کردید؟

هدف ما از شرکت در نمایشگاه بانک، بورس و بیمه معرفی کارتخوان های دو منظوره به عموم مردم و جایگاه دار ها و معرفی قابلیت های شرکت پرداخت الکترونیک سداد در این زمینه بود. در این راستا علاوه بر برنامه نویسی که برای دستگاه ها انجام شده است برای کارتخوان های دومنظوره نیز نرم افزار های متفاوتی طراحی شده است. شرکت پرداخت الکترونیک سداد بر این باور است که با این اقدام میزان گردش پول فیزیکی کاهش و سرعت پرداخت بهای سوخت در جایگاه ها افزایش می یابد.

شرکت پرداخت الکترونیک سداد چه نرم افزاری برای کارتخوان های دو منظوره طراحی کرده است؟

نرم افزار های مدیریت جایگاه سوخت، اطلاعات مفیدی را در اختیار جایگاه داران قرار می دهد. به طور مثال جایگاه دار می تواند فروش روزانه ی خود را بررسی کند، فروش هر نازل و دیسپنسر و سکو را ارزیابی نماید و همچنین می تواند گزارش های متفاوتی از جمله میزان فروش لیتر بنزین، میزان فروش جایگاه به تومان و میزانی که هر ماشین در جایگاه، سوخت گیری کرده است را با جزئیات و بدون محدودیت زمان و مکان دریافت کند. این دستاورد جدید شرکت پرداخت الکترونیک سداد، راهکار های نوینی برای حوزه ی سوخت مطرح کرده است.

امنیت دستگاه ها چه میزان است؟

امنیت انتقال فروش بر روی بستر بانک ملی و شرکت پرداخت الکترونیک سداد زیر مجموعه ی شرکت های psp تحت نظارت شرکت شاپرک است.

در واقع میزان امنیت برابر سایر دستگاه های کارتخوان و پوز است و نحوه ی انتقال پول هم به همان صورت است و تفاوتی ندارد. تنها تفاوتی که وجود دارد این است که تا قبل از این دستگاه، قسمت پرداخت از قسمت دریافت سوخت جدا بود و مشتری برای پرداخت هزینه باید به کیوسک های جداگانه ای که بر روی سکوهای جایگاه وجود داشت مراجعه می کرد ولی با این دستگاه به ازای هر نازل یک دستگاه وجود دارد که سهمیه ی سوخت، لیتر مالی سهمیه بندی یا انجام سوختگیری آزاد را نشان می دهد و قسمت پرداخت و سوختگیری را با هم یکی کرده است.

ممکن است بفرمایید کدام PSP ها در فراخوان شرکت فراورده های نفتی شرکت کرده بودند؟

علاوه بر شرکت پرداخت الکترونیک سداد ، شرکت های به پرداخت ملت ، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان و شرکت پرداخت الکترونیک سامان و …. نیز در فراخوان حضور داشتند.

شرایط شرکت PSPها در این طرح به چه صورت بود؟

بر اساس فراخوانی که شرکت پخش فرآورده های نفتی در خرداد سال 97 برای شرکت های PSP ارسال کرده بود، شرکت ها مستندات فنی خود را ارائه کرده و پس از کسب امتیازات لازم در فراخوان ، منجر به عقد تفاهم نامه می گردید.

گزارشی از: نازنین افتخار

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ⁄  1  =