عرضه کارت اعتباری بیت کوین جان مک آفی

از خیال تا واقعیت؛

جان مک‌آفی به دنبال ادعای خود مبنی بر عرضه کارت اعتباری مبتنی بر بیت کوین، فقط یک تصویر تبلیغاتی از کارت اعتباری ارز دیجیتال خود را، در توئیتی که از موقعیت باهاما زده می‌شد، منتشر کرد. این میلیونر که سابقه عرضه موفق آنتی ویروس مک‌ آفی را در کارنامه‌اش دارد، وعده داده که ویزا کارت مبتنی بر بیت کوین او به زودی عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از تیزر تبلیغاتی آن به نظر می‌رسد که می‌توان از این کارت، جهت انجام پرداخت توسط بیت کوین در هر جایی که ویزا کارت پذیرفته می‌شود، استفاده کرد.

مکافی که در دادن وعده‌های دروغین سابقه دارد، آخرین ادعای دروغین او این بود که می‌خواهد هویت واقعی سازنده بیت کوین، یعنی ساتوشی ناکاموتو را افشا کند. بنابراین، با توجه به سابقه بد مکافی، نمی‌توان به کسانی که منتظر عرضه ویزا کارت اعتباری بیت کوینی وی هستند، وعده‌ای داد. اما مک‌آفی اعلام کرده که این یک وعده واقعی است.

مکافی در توئیتی که تصویر آن در ادامه آمده، چنین عنوان کرد:

    این یک تیزر تبلیغاتی برای آنچه به زودی عرضه خواهد شد، است: اولین کارت اعتباری‌ای که در هر جایی پذیرفته می‌شود!

 

پشت این کارت، دارای یک کد QR برای آدرس سپرده‌گذاری بیت کوین است.

اگر این طرح به ارائه یک محصول نهایی منجر شود، مردم می‌توانند توسط یک کارت در کیف‌پول خود، پرداخت‌هایشان را توسط بیت کوین انجام دهند. این امر می‌تواند منجر به ایجاد مشکل در کارت‌های پرداختی رایج شود، زیرا مبنای ارز مورد استفاده در این کارت‌های اعتباری بیت کوین خواهد بود.

مک‌آفی اظهار داشت:

    با عرض پوزش، کارت‌های اعتباری عنوان نامناسبی بود. در واقع، بیشتر شبیه به یک کارت نقدی بودند تا کارت اعتباری. شما به حساب کارتتان بیت کوین واریز می‌کنید، سپس هرجایی که بخواهید آن را خرج می‌کنید. ما آن را به ارزهای رایج محلی تبدیل می‌کنیم.

 

توضیح مترجم: تفاوت کردیت کارت یا کارت اعتباری و دبیت کارت یا کارت بدهی در این است که در کارت‌‌های بدهی، شما به حساب خود به یک میزان مشخصی پول واریز کرده و دقیقا به همان میزان می‌توانید با استفاده از کارت خود پرداخت انجام دهید، اما در کارت‌های اعتباری یا کارت‌های Credit، بانک بر اساس میزان سابقه مالی افراد، اعتباری را برای افراد مختلف مشخص کرده و بر اساس آن به فرد بیشتر از پولی که به حساب خود واریز کرده امکان پرداخت توسط کارت اعتباری داده می شود. استفاده از کارت اعتباری در واقع نوعی وام گرفتن از بانک است.

طراحی کارت اعتباری جان مک‌آفی

روی کارت، یک تصویر از چهره جان مکافی قرار دارد و در تصویر پشت‌زمینه آن پرچم آمریکا با زنجیره‌های شکسته‌ای که در داخل نوارهایی قرار گرفته‌اند. نمادهایی از تکنولوژی مدرن و تمدن نیز در یک بخش از کارت قرار دارد. در پایین سمت چپ کارت نیز نوشته‌ای با عنوان «عاشق آزادی» قرار دارد.

در وسط این کارت، بخشی برای کمپین ریاست جمهوری مکافی در سال ۲۰۲۰ با این تذکر قرار دارد که «روح خود را پس بگیرید». حداقل بهتر از آن است که به مکافی رأی ندهید، این شعار عجیب و غریب کمپین رسمی تبلیغاتی مکافی است.
آیا تبلیغات جان مکافی برای بیت کوین مفید است؟

مکافی به عنوان یک فرد با خصوصیات غیراخلاقی شهرت یافته است. آیا ابتکار عمل‌های او در فضای ارزهای دیجیتال، به جلوه بدی از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ختم خواهد شد؟ به هیچ وجه.

جان مکافی برای بسیاری از افراد، یک قهرمان است و به رغم شیوه تفکر و زندگی غیرمتعارفش، و یا شاید به همین دلیل، او کارهای زیادی انجام داده که می‌تواند به آنها افتخار کند. او اقدامات زیاد مثبتی برای جهانیان انجام داده است. مردم او را تحسین می‌کنند، زیرا به همان اندازه که به عقاید محکم او احترام می‌گذارند، از کاریزما و هوش و درایت او لذت می برند.

با این حال، بهتر است اگر جان مکافی واقعا قصد فروش این کارت‌ها را دارد، تصویر چهره خود را از این کارت‌ها حذف کند. مکافی حتما به این نصیحت گوش کرده که اعلام می کند:

    تنها ۱۲۰۰۰ کارت اولیه‌ای که عرضه می‌شوند، تصویر من بر روی آنهاست. پس از آن، تمام کارت‌های ارسال شده ساده خواهد بود. افرادی که از من متنفر هستند و نمی‌خواهند کارتی که تصویر من روی آن است را خریداری کنند، باید صبر کنند.

 

جان مکافی، یک گرگ گریان

با این وجود بدترین چیزی که مکافی می‌تواند انجام دهد این است که امیدهای جامعه ارزهای دیجیتال را برای محصول دیگری که می‌تواند بیت کوین را در جریان اصلی خودش قرار دهد، زنده کرده و سپس بهانه‌های دست‌و پا شکسته‌ای برای اینکه چرا نمی شود محصول او محقق شود، عنوان کند. حتی اگر جان مکافی باشی، فقط چندبار فرصت گریه کردن داری!

منبع:  CCN

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

44  −    =  36