توقف تولید گوشی های ال جی در کره

به علت ضرر و زیان

گزارش ها حاکی است که ال جی ظاهرا در جهت بهبود و اصلاح بخش کسب و کار موبایل، خط تولید گوشی های هوشمندش را متوقف می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از رویترز،  ال‌جی خط تولید گوشی‌های هوشمندش را در کره جنوبی متوقف کرده و ظاهرا این خط را به ویتنام منتقل می‌کند.

گفته می‌شود این اقدام ال‌جی در جهت بهبود وضعیت کسب و کار بخش موبایل صورت می‌گیرد چرا که این بخش از فعالیت ال‌جی مدتی است که با مشکل مواجه شده و نه تنها سودآوری برای این غول کره‌ای ندارد که ضرر و زیان زیادی را عاید ال‌جی می‌کند.

ال‌جی همه گوشی‌های پرچمدارش را در کره تولید می‌کرد و تنها شرکت تولید کننده موبایل است که در کشور دیگری کارخانه‌ای برای تولید گوشی ندارد و همواره یکی از افتخاراتش قرار دادن برچسب «ساخت کره» روی گوشی‌هایش بوده است، بر این اساس حالا انتقال بخش تولید گوشی‌های هوشمندش به کشور ویتنام قطعا برای این تولیدکننده کره‌ای بسیار سخت خواهد بود.

ال‌جی در طول چند سال گذشته علیرغم همه تلاش‌هایش، نتوانست از بازار موبایل دنیا سهمی را به خود اختصاص دهد، بنابراین هر فصل شاهد کاهش میزان سود و درآمدش از این بازار شد. بنابراین برای کاهش هزینه‌هایش باید اقداماتی انجام می‌داد. اکنون که گوشی‌های آندروییدی با دوربین‌های پیشرفته، باتری حجیم‌تر و کارایی بهتر توانسته‌اند از ال‌جی پیشی بگیرند، افزایش قیمت‌ها به‌عنوان یکی از راه‌های دیگر برای تنظیم هزینه‌ها غیرمنطقی به نظر می‌آید.

با این حال ال‌جی مدعی است که جایگاه سومین انتخاب خرید گوشی پس از اپل و سامسونگ در بازار آمریکا، در اختیار ال‌جی است و این شرکت همچنین از حمایت وفادارانه خریداران در کره بهره می‌برد؛ اما اگر ال‌جی در تولید گوشی‌های رقابت‌پذیر ناکام بماند، سایر خطوط تولید ارزان‌قیمت آن در کشورهای دیگر نیز ممکن است به سرنوشتی مشابه خطوط تولید ال‌جی در کره گرفتار شوند‌. در این شرایط تنها تولید تعدادی گوشی قدرتمند از تمامی ابعاد، ممکن است از مرگ تدریجی کسب‌وکار موبایل ال‌جی جلوگیری کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  2