رسیدن از اقتصاد مقاومتی به اقتصاد هوشمند با تقویت بانک،بورس و بیمه ممکن می شود

وزیر اقتصاد در آیین افتتاحیه فاینکس2019 تاکید کرد؛

صبح امروز آیین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه نمایشگاه بانک،بورس و بیمه در محل سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک؛ حمیده قاسمی: وزیر اقتصاد در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به برخی آمارها از روندهای اقتصادی سال گذشته گفت: برای تحقق شعار سال یعنی رونق تولید باید به سمت بهبود فن آوری ها برویم و با آن هزینه تکنولوژی را پایین بیاوریم.

وی با تاکید بر ضرورت به کارگیری روش های معمول همچون افزایش بهره وری در بنگاههای اقتصادی خاطرنشان کرد: توجه به چنین نکاتی همواره باعث کاهش هزینه های تمام شده می شود و امکان استفاده حداکثری از ظرفیت های بنگاههای اقتصادی را به ما می دهد.

فرهاد دژپسند با بیان این که در بحث تامین مالی باید هر دو بازار پول و سرمایه نقش آفرینی کنند افزود:

در گزارش دکتر محمدی دیدید که بورس در سال گذشته دوره ای طلایی را تجربه کرده و غالب شاخص ها رشد ۸۰ درصدی را تجربه کرده است.بر این اساس می توان گفت هر چند که به آنچه باید برسیم فاصله داریم،اما روندها برای رسیدن به این مساله خوب است.

وزیر اقتصاد با تاکید بر ضرورت سَبک سازی بانکها برای تبدیل شدن به سیستمی چابک و فعال در اقتصاد کشور یادآور شد:

بانک ها نیز باید از مسایل دست و پاگیر خود خلاص شوند تا بتوانند نقش خود را بهتر ایفا کنند.در این میان بیمه ها خوشبختانه در وادی جدیدی در حال ورود هستند و امیدواریم بتوانیم در بیمه، فعالیت های اقتصادی که در حال بررسی است را ايجاد کنیم.

وی تحقق شعار سال 98 را با تکیه بر حضور نهادهای مالی ممکن ارزیابی کرد و تصریح کرد:اگر بخواهیم برآوردهای منفی صورت گرفته از اقتصاد کشور را معکوس کنیم،باید نهادهای مالی حضور قوی تری داشته باشند.باید بتوانیم به مدل سازی های جدید بپردازیم و بر این اساس از اقتصاد مقاومتی شروع و به اقتصاد هوشمند دست یابیم که هر سه عنصر بانک،بورس و بیمه نقش پررنگی دارند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  2  =