راه اندازی شبه ارز مشترک صندوق بین المللی پول و بانک جهانی، Learning Coin

صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی به طور مشترک شبه ارز رمزنگاری با نام Learning Coin راه اندازی کردند. ارز رمزنگار Learning Coin به کارمندان بانک جهانی و صندوق بین المللی اجازه می دهد تا چگونگی استفاده از ارزهای رمزنگار را در زندگی واقعی تجربه کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از فایننشال تایمز، صندوق بین المللی پول و بانک جهانی به طور مشترک یک بلاک چین خصوصی راه اندازی کردند که از آن بعنوان یک شبه ارز رمزنگار تعبیر می شود.

این شبه ارز رمزنگار Learning Coin است که فقط در داخل صندوق بین المللی پول بانک جهانی در دسترس خواهد بود. روزنامه فایننشال تایمز تاکید کرد Learning Coin ارزش پولی ندارد و بنابراین یک ارز رمزنگار واقعی تلقی نمی شود.

راه اندازی شبه ارز مشترک صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در راستای درک بهتر از فناوری بلاک چین است که زیر ساخت دارایی های رمزنگار محسوب می شود. ارز رمزنگار Learning Coin به کارمندان بانک جهانی و صندوق بین المللی اجازه می دهد تا چگونگی استفاده از ارزهای رمزنگار را در زندگی واقعی تجربه کنند.  

صندوق بین المللی پول اعلام کرد بانک ها و رگولاتورهای سرتاسر جهان باید خود را به فناوری های ارز رمزنگار برسانند که به سرعت در حال توسعه پیدا کردن هستند. توسعه دارایی های رمزنگار و فناوری دفتر توزیع شده یا همان DLT به سرعت روبه تحول است و بخشی از اطلاعات به شمار می آید ما را احاطه کرده است. این امر بانک های مرکزی، رگولاتورها و موسسات مالی را وادار به رسمیت شناختن یک فاصله فزآینده دانش بین قانونگذاران، سیاست گذاران، کارشناسان اقتصادی و فناوری می کند.  

گفته می شود بعد از آزمایش این شبه ارز رمزنگار، بانک جهانی و صندوق بین الملی پول از بلاک چین برای راه اندازی ارتباطات هوشمند، مبارزه با پولشویی و ارتقاء کلی سطح شفافیت استفاده کنند.

بر پایه این گزارش، در اوایل ماه جاری میلادی «کریستین لاگارد» رییس صندوق بین المللی پول گفته بود که نوآوران بلاک چین در حال تکان دادن جهان مالی سنتی هستند و این موضوع تاثیر واضحی بر روی بازیگران سنتی دارد. وی در ادامه گفت: پتانسیل فناوری و دارایی های بر پایه بلاک چین توسط رگولاتورهای و بانک های مرکزی پذیرفته است و تاثیر مثبتی دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  3