ساخت پلتفرم بلاک چین برای استفاده نظامی توسط ارتش کره جنوبی

آژانس مدیریت برنامه دفاعی کره جنوبی (DAPA) در خبر رسمی منتشر شده در روز ۱۰ آوریل اعلام کرد که این اداره قصد دارد تا با استفاده از یک پلتفرم بلاکچین، قابلیت اطمینان داده در صنایع تسلیحاتی را بهبود بخشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این آژانس تولید تسلیحات دولتی می‌گوید که به دنبال استفاده از یک پلتفرم بلاکچین برای فعال کردن و به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد پروژه‌های مالکیت نظامی بین سازمان‌های دولتی مربوطه و حذف جعل اطلاعات است.

براساس خبر رسمی منتشر شده، این ابتکار جدید شامل سازمان‌هایی به عنوان آژانس توسعه دفاعی و آژانس دفاعی برای فن‌آوری و کیفیت خواهد بود.

علاوه بر بهبود اعتبار پروژه‌های دفاعی با بلاک چین، DAPA همچنین قصد دارد مدارک مربوط به درخواست برای پروژه‌های تدارکات دولتی و همچنین یکپارچه کردن اسناد خود را کاهش دهد.

در ژانویه سال ۲۰۱۹، اداره DAPA یک طرح پایلوت برای توسعه برنامه‌های بلاکچین در صنعت دفاع راه‌اندازی کرد که بنا بر گزارش‌ها دولت کره‌جنوبی قصد دارد تا در هر پروژه به ۵۳۰٫۰۰۰ دلار سرمایه‌گذاری کند.

این طرح با حمایت یک سازمان فرعی از وزارت علوم و فناوری اطلاعات کره‌جنوبی و آژانس امنیت و اینترنتی کره جنوبی انجام می‌شود.

در اواخر سال ۲۰۱۸، وزارت دفاع ایالات‌متحده پیشنهاد داد که فناوری بلاک چین می‌تواند فرآیند واکنش اضطراری را تسهیل کند.

پیش از این شرکت مشاوره Accenture مستقر در دوبلین با شرکت چند ملیتی فرانسوی Thales Group برای به روز رسانی زنجیره‌های تامین هواپیما با استفاده از فناوری بلاک چین همکاری کردند.

منبع :  Cointelegraph 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  ⁄  8  =