از کاهش محسوس حضور ایرانیان تا برگزاری ۵ رویداد

سیملس 2019؛

دبی در روزهای گرم بهاری، میزبان بیستمین نمایشگاه سیملس خاورمیانه 2019 با محوریت پرداخت، فین‌تک، شناسایی هویت، تجارت الکترونیک و خرده فروشی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از خبرنگار اعزامی فابانیوز، مرکز تجارت جهانی دبی امروز چهارشنبه 21 فروردین و فردا پنجشنبه فعالان و علاقه مندان صنعت پرداخت، خرده فروشی، تجارت الکترونیک و فین‌تک را در نمایشگاه سیملس 2019 گردهم می آورد تا درباره تازه‌ترین رویدادها در زمینه فناوری‌های دیجیتال به بحث و گفت‌وگو بنشینند.

این نمایشگاه با حمایت ویژه «شیخ سیف بن زاید آل نهیان»، معاون نخست وزیر و وزیر کشور امارات متحده عربی و به همت اتحادیه عرب، شورای اقتصادی اتحادیه عرب و با همکاری هلدینگ تراپی برگزار می‌شود.

سیملس خاورمیانه قرار است طی امروز و فردا 5 رویداد را در قالب یک پلتفرم واحد برگزار کند. در کنار آن بیش از 400 سخنران از نهادهای مختلف بین‌المللی در این نمایشگاه به ارائه می‌پردازند.

350 غرفه دار نیز در این نمایشگاه 2 روزه حضور دارند. برگزاری 8 کنفرانس، 250 نشست و 75 معرفی محصول نیز از دیگر برنامه هایی است که در حاشیه این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

همچنین پیش‌بینی شده است که بیش از 11 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کنند. حضور در این نمایشگاه برای عموم رایگان است.

سیملس از جمله نمایشگاه‌های پیشرو در منطقه خاورمیانه در زمینه پرداخت و تجارت الکترونیک است. این نمایشگاه در ابتدا با عنوان نمایشگاه کارت و پرداخت برگزار می شد اما نام آن به سیلمس تغییر کرد.

تاثیر افزایش قیمت دلار بر کاهش حضور ایرانیان/ تقویم سیملس مشخص می شود!

گزارش های رسیده حاکی از آن است که شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان ایرانی از نمایشگاه امسال با کاهش محسوسی مواجه بوده است. ایرانیان همواره یکی از بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان ثابت و قابل توجه این نمایشگاه در سال‌های گذشته به شمار می رفتند، اما با اتفاقاتی که برای قیمت ارز در ایران طی یک سال گذشته افتاد و کشور شاهد افت ارزش ریال و افزایش چندبرابر قیمت دلار و درهم بود به نظر می رسد این موضوع تاثیر قابل توجهی بر استقبال و حضور ایرانیان از این نمایشگاه داشته باشد.

از سوی دیگر، متاسفانه تاریخ برگزاری این نمایشگاه با تغییر و تحولاتی همراه بود و در حالی که پیشتر در تاریخ مشخص ماه می هرساله شاهد برگزاری این نمایشگاه بودیم اما در چند سال اخیر زمان برگزاری سیملس همواره متغییر بوده است و همین موضوع به نقطه ضعف آن تبدیل شده است و انتظار می رود تاریخ مشخصی برای آن تعیین شود.

5 رویداد در قالب یک پلتفرم واحد

سیملس خاورمیانه با 5 رویداد در قالب یک پلتفرم امسال سیملس پرداخت، سیملس تجارت الکترونیک، سیملس خرده فروشی، سیملس هویت را سیملس فین تک را برگزار می کند.

محصولاتی که قرار است در این نمایشگاه 2 روزه ارائه شود شامل حوزه های تحلیل، اینترنت اشیا، ATMها، احراز هویت، بیومتریک، کارت های پرداخت، مدیریت تراشه، فناوری ابری، CRM، امنیت سایبری، داده، بانکداری دیجیتال، بازاریابی دیجیتال، پلتفرم تجارت الکترونیک، پرداخت الکترونیک، ERP، فین تک، دولت، زیرساخت های ICT، تعیین هویت، پیاده سازی، امنیت در فروشگاه، امنیت در تکنولوژی، مدیریت موجودی، هوش مصنوعی، وفاداری، امنی چنل، OTTs، مسیرهای پرداخت، شبکه های پرداخت، روندهای پرداخت، POS، کارت های پیش پرداخت، نمایندگان فروش، اسناد حفاظت شده، خدمات شخصی، SEO، کارت های هوشمند، مدیریت زنجیره تامین و تجمیع سیستم می شود.

«برند وان لیندر»، مدیرکل بانک تجاری دبی و سخنرانی یکی از نشست‌های این نمایشگاه در گفت‌وگو با tradearabia درباره برگزاری این نمایشگاه گفت:

دولت امارات متحده عربی با هدف رسیدن به جامعه ای به دور از بدون پول نقد و بدون کاغذ، اهمیت بلاک‌چین، راه اندازی قریب الوقوع کیف پول دیجیتال امارات و راه اندازی ارز دیجیتال درهم، انتقال از پول نقد به سمت مبادلات دیجیتال را تسریع می بخشد.

از جمله مهمترین شرکت های حاضر در این نمایشگاه می توان به Salesforce, Geidea, Verifone, Paypal, Wirecard, Dubai Store, Noqodi and Gemalto اشاره کرد.

سیملس 2019 در حالی در دبی برگزار و نگاه های بسیاری را متوجه خود کرده است که کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله بحرین و امارات گام های بلندی را در مسیر حرکت به سمت تبدیل فناوری های دیجیتال برداشته اند. راه اندازی سرویس های انتقال و پرداخت پول بین المللی، راه اندازی ارزهای دیجیتال و تدوین قوانین آن از جمله این موارد است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  4