آمادگی طلاسازان ایرانی برای صادرات به عراق و ترانزیت به سوریه

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی ایران با اشاره به توافقات اخیر با عراق، از آمادگی طلاسازان برای صادرات محصولات و مشارکت در تولید آن با این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سیدحجت شفایی با اشاره به برگزاری همایش تجاری ایران و عراق در اتاق بازرگانی ایران که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور ایران و عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق برگزار شد، اظهار داشت:

دولت عراق فضایی را به عنوان نمایشگاه دائمی در اختیار ایران قرار داده و غیر از آن نیز اتاق بازرگانی ایران ساختمان بزرگ و مجهزی را در این کشور خریداری کرده تا تشکل های اقتصادی برای تبادلات خود از آن با طرف های عراقی استفاده کنند.

وی با اشاره به آمادگی طلاسازان ایرانی برای صادرات محصولات خود و مشارکت در تولید آن با عراق گفت: ظرفیت های خوبی برای صادرات طلا به عراق و همچنین ترانزیت آن به سوریه از طریق این کشور وجود دارد و طرف عراقی نیز تمایل بالایی برای این موضوع از خود نشان داده است.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی ایران ادامه داد:

در حال حاضر کشورهای ترکیه و امارات در بحث صادرات طلا به کشور عراق وارد شده اند اما عراقی ها به دلیل حمایت ایران از این کشور در زمان مبارزه با داعش تمایل بیشتری برای همکاری با کشورمان دارند.

شفایی خاطرنشان کرد که ممنوعیتی در زمینه صادرات طلای ساخته شده به عراق وجود ندارد اما عمده ترین چالش مربوط به مسائل بانکی می شود که بعد از برطرف شدن آن می توان صادرات و همکاری در تولید را آغاز کرد.

 

منبع: ایبنا

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  ⁄  6  =