پرداخت آسان هزینه پارکومترها و خرید بلیط مترو

امکانات جدید سامانه «تهران من»؛

شهروندان تهرانی از این پس می‌توانند با استفاده از سامانه «تهران من» جهت پرداخت هزینه جای پارک خود در جایگاه‌های مجهز به پارکومتر به صورت اینترنتی و همچنین خرید بلیط مترو اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از روابط عمومی سازمان فاوای شهرداری تهران، کاربران سامانه تهران من در قسمت داشبورد با انتخاب گزینه پارکومترT وارد صفحه‌ای می‌شوند که در آن می‌توانند ابتدا پارکومتر را در محدوده مورد نظر خود در نقشه جستجو کرده و انتخاب کنند. سپس با مشخص کردن زمان و جایگاه دقیق پارک، وارد مرحله بعد شده و با توجه به زمان پارک در آن جایگاه، مبلغ محاسبه شده و امکان پرداخت اینترنتی آن به سادگی موجود است. به این ترتیب چراغ جایگاه رزرو و روی پارکومتر به صورت خودکار، سبز شده و به معنای رزرو جای پارک خواهد بود.

همچنین کاربران با وارد شدن به صفحه ابتدایی تهران من و در قسمت داشبورد، می‌توانند با کلیک روی گزینه بلیت مترو و سپس انتخاب آیتم خرید بلیت تک سفره، پس از پرداخت مبلغ از حساب شهروندی خود، بارکد بلیت را روی گوشی تلفن همراه خود دریافت کرده و هنگام تردد در ایستگاه‌های مترو با قرار دادن آن بر گیت‌های ورودی به راحتی از آن استفاده نمایند.

در این امکان تازه، شهروند می‌تواند از تعداد بلیت‌های خریداری شده که استفاده شده یا هنوز استفاده نکرده‌اند نیز مطلع شود. به این ترتیب از شکل‌گیری صف‌های طولانی، انتظار مسافران برای خرید بلیت و پرداخت نقدی و اتلاف وقت جلوگیری خواهد شد و همچنین به حفظ محیط زیست با کم شدن مصرف کاغذ کمک می شود.

شایان ذکر است سامانه «تهران من» که حساب شهروندی تهرانی‌هاست، ارائه خدماتش را از اواخر سال گذشته آغاز کرد و انواع خدمات شهروندی از طرح ترافیک تا خدمات مربوط به شهرسازی را ارائه می‌دهد و در تازه‌ترین اقدام، امکان خرید بلیت مترو نیز به آن افزوده شده است.

گفتنی است برای دانلود اپلیکیشن همراه «تهران من» می‌توانید به «کافه بازار»، «گوگل پلی» و … مراجعه فرمایید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  59  =  64