افزایش سرمایه ۳۰ درصدی ایران کیش تصویب شد/اختصاص۶۰ میلیارد تومان برای خرید دستگاه در سال ۹۸

در مجمع فوق العاده شرکت کارت اعتباری ایران کیش؛

صبح امروز 21 اسفندماه 97،مجمع عمومی به صورت فوق العاده شرکت کارت اعتباری ایران کیش(سهامی عام ) در محل سالن مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در این جلسه که با فراخوان سهامداران حقیقی و حقوقی شرکت صورت گرفته بود،افزایش سرمایه شرکت و تغییرات در اساسنامه در دستور کار حاضران، نمایندگان هیات مدیره و بورس و بازرسان قرار گرفت.

در ابتدای جلسه صادق فرامرزی؛مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش با ارائه گزارشی از فعالیت این شرکت در سال 97 و لزوم اجرای این افزایش سرمایه گفت: اکنون سهامداران کارت اعتباری ایران کیش بانک تجارت، شرکت های سرمایه گذاری خوارزمی،شرکت سرمایه گذاری ایرانیان و سایر سهامداران حقیقی و حقوقی هستند.

وی با اشاره به تاریخچه تاسیس این شرکت افزود:در نوبت قبلی سرمایه شرکت به ۲۰۰ میلیارد تومان رسید،اکنون این درخواست افزایش سرمایه از ۲۰۰ میلیارد به ۲۶۰ میلیارد تومان مطرح است که در این جلسه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش دلیل درخواست افزایش سرمایه را پاسخگویی به نیازهای فعلی شرکت عنوان کرد و تصریح کرد:

با توجه به این که شرکت دارای سابقه 14 ساله در زمینه اعطای دستگاههای پوز است،اکنون با انبوهی از دستگاههای کارتخوان فرسوده روبرو است که علاوه بر پاسخگویی به نیاز بازار می بایست به فکر تعویض و یا تعمیر این دستگاهها نیز باشد.بنابراین این افزایش سرمایه به منظور تامین دستگاههاي مورد نیاز و بعضا اصلاح ساختار ترازنامه خواهد بود.

فرامرزی با پیش بینی مدت زمان 34 ماهه برای بازگشت این سرمایه ابراز امیدواری کرد که با بهبود شبکه تراکنش دستگاههای کارت اعتباری ایران کیش این شرکت بتواند در سال پیش رو سودسازی لازم و مورد نظر سهامداران را محقق کند.
 
در ادامه جلسه ؛ بازرس شرکت درباره درخواست افزایش سرمایه گفت: این درخواست به دلیل روبرو شدن شرکت در سال گذشته با مشکلاتی در زمینه خرید دستگاههاي پوز به دلیل افزایش نرخ ارز بوده است.

وی با تاکید بر افزایش میزان تراکنش ها در وضعیت فشار تورم افزود:هر چند که تورم تاثیر اقتصادی منفی دارد،اما افزایش تراکنش ها را نیز به همراه دارد که این مساله می تواند در سال پیش رو بر درآمد شرکت تاثیرگذار باشد.

اصغر اطمینان؛ معاون مالی شرکت نیز در پاسخ به یکی از سهامداران که "چرا این افزایش سرمایه از آورده سهامداران در نظر گرفته شده و از انباشته نیست؟!" گفت:با توجه به نیاز 60 میلیارد تومانی شرکت برای پاسخگویی به نیاز تامین دستگاهها تامین همه این میزان سرمایه  از سود انباشته ممکن نبود.

وی خاطرنشان کرد:اکنون مساله معافیت مالیاتی از این نوع افزایش سرمایه نیز مطرح است که در افزایش از محل انباشته امکان پذیر نبود.

این مجمع با رای گیری و تصویب افزایش سرمایه ۳۰ درصدی شرکت از محل آورده سهامداران و تایید بازرس شرکت و نماینده سازمان بورس به کار خود پایان داد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  72