جایگاه شرکت های فناوری در بین مردم آمریکا

با اینکه مایکروسافت نتوانست به طور تمام و کمال خودش را از جنگ و جدال‌های سال ۲۰۱۸ کنار بکشد اما به نظر می‌رسد که برخلاف دیگر شرکت‌های رقیب در عرصه فناوری، این اتفاقات نتوانسته تاثیر چندانی میان مردم آمریکا داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در نظرسنجی انجام‌شده توسط Axios and Harris Poll’s، مایکروسافت در جایگاه نهم قرار گرفت. هدف از انجام این نظرسنجی، بررسی میزان اعتماد و شهرت شرکت‌های مطرح دنیا است. مایکروسافت در حال حاضر یکی از چهار شرکت فناوری است که در این نظرسنجی جزو ده شرکت برتر قرار دارد. به جز مایکروسافت، آمازون و سامسونگ هم به ترتیب با قرار گرفتن در جایگاه‌های دوم و هفتم، جزو ده شرکت برتر معرفی شده‌اند.

اما فیس‌بوک تجربه چندان خوشایندی نداشت و با ۴۳ پله سقوط، امسال در رده ۹۴ قرار گرفت و گوگل با سوقط ۱۳ پله‌ای جایگاه ۴۱ را به دست آورد. اپل هم اوضاع چندان مساعدی ندارد و از سال ۲۰۱۶ که رتبه دوم را به خود اختصاص داد، تا به امروز روند نزولی را طی کرده است و در آخرین نظرسنجی انجام‌شده، رتبه ۳۲ را کسب کرد.

برخلاف این شرکت‌ها، مایکروسافت درست در مسیری متضاد پیش رفت و با اینکه در سال ۲۰۱۶، در جایگاه ۲۰ قرار داشت، امسال توانست با پله صعود در جایگاه نهم بنشیند.

این نظرسنجی در دو نوبت یکی در نوامبر سال ۲۰۱۸ و دیگری در ژانویه ۲۰۱۹ صورت گرفت. در مرحله اول از ۶ هزار و ۱۱۸ بزرگسال آمریکایی خواسته شد تا دو شرکتی را که بهترین و بدترین شهرت جهانی را دارند، معرفی کنند. در مرحله دوم صد شرکت با بیشترین کارایی و اثربخشی توسط ۱۸ هزار و ۲۲۸ بزرگسال آمریکایی و بر اساس یک سری معیارها، رتبه‌بندی شد.

مسلما سقوط جایگاه فیس‌بوک در این رتبه‌بندی جدید به خاطر نگرانی‌ها و دغدغه‌های کاربران در خصوص حریم خصوصی داده بوده است. به گفته جان جرزما، مدیرعامل Harris Poll، این دومین سالی است که مردم مسائل مربوط به حریم خصوصی داده‌ها راه‌عنوان مهمترین مسئله در آمریکا معرفی کرده‌اند. او در ادامه گفت: «در نتیجه هیچ جای تعجب نیست شرکت‌هایی که نتوانسته‌اند به‌خوبی در حفظ حریم خصوصی اطلاعات شخصی کاربران موفق عمل کنند، شهرت و اعتبارشان را میان افراد از دست داده‌اند.»

برای شرکتی مانند تسلا نیز رفتارهای عجیب و غریب مدیرعاملش الون ماسک نیز در سقوط جایگاه این شرکت میان مردم آمریکا از رتبه سوم سال گذشته به رتبه ۴۲ امسال، بی‌تاثیر نبوده است.

 

منبع: zdnet

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  72