بانک رفاه بیشترین خدمت و کمترین حاشیه را دارد که موجب افتخار در نظام بانکی است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گردهمایی مدیران بانک رفاه

دکتر شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به احساس نزدیکی و قرابت با نظام بانکی گفت: بانک رفاه خوشبختانه بیشترین خدمت و کمترین حاشیه را دارد که موجب افتخار در نظام بانکی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سومین گردهمایی آموزشی – هم اندیشی مدیران بانک رفاه که 16 اسفند ماه سال جاری در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) برگزار شد، طی سخنانی با ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران بانک رفاه گفت: در فعالیت های بانکی، مهم این است که سلامت در آن نمایان باشد که خوشبختانه در بانک رفاه اصل سلامت و شفافیت حکمفرماست. این دستاوردها ثمره به کارگیری کادر مدیریتی شایسته است که منجر به سلامت و صلابت بانک رفاه شده است. در صورتی که یک حکمرانی خوب در سازمان وجود داشته باشد سازمان به تعالی خواهد رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهم ترین سرمایه بانک رفاه را نیروی انسانی کارآمد، متعهد و متخصص عنوان کرد و گفت: سازمان هایی که به این سرمایه توجه کرده اند، توسعه مطلوبی یافته اند. بانک رفاه در این حوزه بسیار توانمند است و امیدواریم در مسیر توسعه موفق شود.

دکتر شریعتمداری در ادامه خاطر نشان ساخت: در کشوری زندگی می کنیم که ترکیب درآمدی افراد آن بسیار نامتوازن است، بنابراین زندگی در این جامعه باید با آداب و اصولی همراه باشد. توجه به رضایت مندی افراد جامعه یکی از این اصولی است که باید به صورت جدی رعایت شود.

وی با تاکید بر حفظ و تقویت فرهنگ ایرانی – اسلامی گفت: یکی از وظایف مهم ما مسئولان این است که خدمات درست به مردم ارائه دهیم و رعایت اخلاق و رفتار حرفه ای در ارائه خدمات بانکی در اولویت قرار گیرد و با نهایت احترام با مشتریان برخورد نمائیم.

دکتر شریعتمداری با بیان اینکه مأموریت بانک رفاه ارائه خدمت به اقشار کارگری است گفت: در صورتی که بتوانید به این قشر از جامعه خدمات مطلوب ارائه دهید و این عزیزان را راضی کنید به هدف خود رسیده اید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر هم افزایی و تعامل بیشتر سازمان های زیر مجموعه وزارتخانه با بانک های تحت نظارت این نهاد از جمله بانک رفاه خاطر نشان ساخت: با انجام این اقدامات و تجمع سرمایه ها در بانک رفاه توان رقابتی آن افزایش خواهد یافت و قادر خواهد بود خدمات متنوع ارائه دهد.

وی با اشاره به بانک محور بودن اقتصاد ایران خاطر نشان ساخت: بدون توسعه نظام بانکی توسعه اقتصادی کشور میسر نخواهد شد.
دکتر شریعتمداری با ابراز خرسندی از حجم منابع بانک رفاه و توسعه آن گفت: این اقدام اثربخشی است که در بانک رفاه صورت گرفته است. در جذب منابع و مشتریان باید مباحث آموزشی و فرهنگی هم مدنظر قرار گیرد.

بر این اساس بانک رفاه علاوه بر جلب رضایت مشتریان باید رضایت کارکنان خود را نیز مدنظر قرار دهد. با وجود کارکنان راضی و با انگیزه، در ارائه خدمات به مشتریان و تکریم ارباب رجوع هم اقدامات اثربخش تری صورت می گیرد و در نهایت به رشد و توسعه نظام بانکی و بانک رفاه منتج می شود.

وی بر حضور گسترده تر بانوان در نظام بانکی و از جمله بانک رفاه تأکید کرد و گفت: بانوان توانایی بسیار بالایی برای اداره امور دارند و با بهره گیری از مهربانی و ملاطفت خود می توانند زمینه های رضایت مشتریان را رقم بزنند.

پیشرفت های بانک رفاه به روایت سهمانی

دکتر سهمانی مدیر عامل بانک رفاه در سخنانی ضمن خوشامدگویی به دکتر شریعتمداری گفت: بسیار خرسندیم که عالی ترین مقام وزارت در گردهمایی مدیران بانک رفاه حضور دارند. حضور ایشان را به فال نیک می گیریم و مشتاقانه شنوای ارائه طریق ایشان هستیم.
مدیر عامل بانک رفاه سپس به ارائه گزارشی از عملکرد این بانک طی ماه های اخیر پرداخت و گفت: بسیار خرسندیم به عنوان یک سازمان زیر مجموعه وزارتخانه توانسته ایم به مثابه بازوی تامین مالی سازمان و وزارتخانه به مسئولیت های خود جامه عمل بپوشانیم. بانک رفاه همچنین اهتمام ویژه ای داشته است تا به برنامه های صد روزه مورد نظر وزیر، تحقق صد درصدی ببخشد.
وی همچنین به گزارش مالی، سرمایه گذاری و فعالیت این بانک در حوزه اوراق بهادار سازمان تأمین اجتماعی و وزارت تعاون پرداخت.
مدیر عامل بانک رفاه اظهار خرسندی کرد که این بانک توانسته هم راستا با سیاست های وزارتخانه گام بردارد. یکی از این سیاست ها، اعطای تسهیلات خرد و قرض الحسنه بود که خوشبختانه با تمام توان این اقدامات در حال اجرا است، به گونه ای که نسبت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در بانک رفاه، 40 درصد است.
بانک رفاه امروز 20 میلیون مشتری دارد و به حدود 40 میلیون نفر ذی نفع، خدمات ارائه می دهد. همچنین حدود 2 میلیون نفر مستمری و مقرری بگیر سازمان تأمین اجتماعی حقوق خود را از این بانک دریافت می کنند و بانک تاکنون برای ارائه خدمات به تمامی این اقشار از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.
دکتر سهمانی با اشاره به پیشینه ارائه خدمات بانک رفاه به طیف متنوع اقشار جامعه از جمله اقشار کم درآمد، خاطر نشان ساخت: بانک رفاه به عنوان اجتماعی ترین بانک به اقشار متفاوت جامعه خدمات ارائه می کند.

شفافیت و پاسخگویی

مدیر عامل بانک رفاه با اشاره به شفافیت و پاسخگویی و تأکیدات وزیر در این خصوص گفت: مهم ترین عامل در یک سازمان خدماتی – مالی، شفافیت و پاسخگویی است. بانک رفاه به این مهم اهتمام ویژه ای دارد و در مسیر ارائه خدمات همراه با شفافیت و پاسخگویی از هیچ کوششی فروگذار نمی کند.
مدیران عالی بانک رفاه ارتباط نزدیک با آحاد جامعه، پاسخگویی و ایجاد جو نشاط و امیدواری را در دستور کار خود قرار داده اند و در این مسیر اقدام به برگزاری رویدادهایی از جمله تعامل بیشتر با افراد جامعه، برگزاری جشن های خانوادگی و سفرهای استانی کرده اند.
دکتر سهمانی در ادامه به بحث عدم تبعیض جنسیت، ترویج جوان گرایی و شایسته سالاری در بانک رفاه اشاره کرد و گفت: مطابق دستورات جنابعالی بانک رفاه در این مسیر گام برداشته و از جوانان و بانوان در سمت های مدیریتی استفاده کرده است.

وی ادامه داد: تأمین سرمایه در گردش و اعطای تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط دیگر تأکید وزیر محترم بود که بانک رفاه در این حوزه هم اقدامات اثربخشی انجام داده است.

مدیر عامل بانک رفاه خاطر نشان ساخت: در حوزه مقابله با تحریم که مورد تأکید وزیر محترم است اقدامات ویژه ای صورت گرفته و بانک رفاه رتبه سوم را از آن خود کرده است.
شرکت صرافی بانک رفاه هم در حوزه خدمات ارزی به عنوان برترین صرافی کشور معرفی شده است. این اقدامات در نهایت دقت و مراقبت و همراه با سلامت کامل صورت گرفته است. بانک رفاه همچنین بر اساس نظر نهادهای نظارتی جزو بانک های بی حاشیه، آرام و منضبط است.
دکتر سهمانی در ادامه به معرفی شرکت های تابعه بانک رفاه پرداخت و گفت: شرکت های بانک رفاه طیف متنوعی از خدمات ارائه و در همراهی با بانک، برای مشتریان خلق ارزش می کنند.
مدیر عامل بانک رفاه موفقیت های کسب شده در این بانک را مرهون تلاش، تخصص، تجربه و تعهد نیروی انسانی بانک دانست و گفت: در این میان ارائه طریق و هدایت های اثربخش و تعاملات مثبت با مدیران وزارتخانه منجر به ارتقای بیش از پیش بانک رفاه شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =