فیس‌بوک به بزرگترین بانک مرکزی جهان تبدیل می‌شود؟

فیس‌بوک در حال ساخت ارزدیجیتال مخصوص به خود است و این موضوع می‌تواند منجر به آن شود که فیس‌بوک به بزرگترین بانک مرکزی در جهان تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از فابانیوز، به نقل از مدیوم، بر اساس گزارش نیویورک تایمز، فیس‌بوک در حال ساخت ارز دیجیتال مخصوص به خود است، این ارز دیجیتال در واتس‌آپ و فیس‌بوک برای تسهیل تراکنش‌های مابین کاربران قابل استفاده است.
 
این اقدام فیس‌بوک، آشکارا با هدف مقابله با تهدیداتی است که از سوی رقبای این شبکه اجتماعی یعنی تلگرام و سیگنال وجود دارد، در نظر گرفته شده است.
 
نیویورک تایمز در این باره اعلام کرد که تلاش‌های محرمانه فیس‌بوک برای ساخت ارزرمز سال گذشته و پس از آنکه تلگرام از سرمایه گذاری 1.7 میلیارد دلاری‌اش در پروژه ارزرمز خبر داده بود، آغاز شد.
 
در میان واتس آپ و اینستاگرام، مسنجرهای متعلق به فیس‌بوک مجموعا 2.7 میلیارد کاربر در جهان وجود دارد. اگر فیس‌بوک تصمیم بگیرد که ارزش ارزدیجیتال خود را به سبد ارزهای خارجی بازگرداند، به بزرگترین بانک مرکزی در جهان تبدیل خواهد شد، چرا که این دقیقا همان کاری است که بانک های مرکزی انجام می دهند: چاپ پول با حمایت اقتصاد کشورشان و ذخایر ارزهای خارجی.
 
این موضوع نه تنها در اقتصاد جهانی بسیار مهم خواهد بود بلکه به تهدیدی جدی و سریع برای غول‌های صنعت مالی در جهان تبدیل خواهد شد.
 
خداحافظ ویزا و مسترکارت
 
ویزا و مسترکارت، بزرگترین شرکت‌های ارائه کننده کارت‌های اعتباری در جهان هستند. این دو شرکت قابلیت پرداخت بدون در اختیار داشتن پول نقد (cashless)را برای مشتریان خود فراهم می‌کنند.
 
اگر فیس بوک ارز دیجیتال خود را ارائه کند و همه کاربران آن کیف پول موبایلی فیس بوک و ارز دیجیتال آن را در اختیار داشته باشند، بنابراین نیاز به کارت های اعتباری کمتر و کمتر خواهد شد. بر همین اساس شما می توانید به صورت آنلاین خرید کنید و با ارزدیجیتال فیس بوک هزینه آن را پرداخت کنید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  40