«سکو»ی بانک ملت در دانشگاه امیر کبیر/پلی تکنیک میزبان رویدادهای بانکداری ۹۸

صبح امروز با همت صنایع یاس گشایش یافت؛

صبح امروز در مراسمی مرکز «سکو» به همت شرکت صنایع یاس ارغوانی در دانشکده ریاضی دانشگاه امیرکبیر افتتاح شد.در این مراسم که مدیران و روسای بانک ملت و دانشگاه صنعتی امیر کبیر حضور داشتند بخش هایی از دانشکده ریاضی این دانشگاه به طور رسمی برای پذیرش و حمایت ایده های دانشجویان در حوزه بانکداری اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک؛ حمیده قاسمی: علی حکیم جوادی؛مدیر عامل شرکت بهسازان فردا در این مراسم گفت: امروزه بانکها بخش مهمی از زندگی مردم هستند،ضمن این که تحول در حوزه صنعت که به عنوان یک انقلاب صنعتی از آن یاد می شود، به سرعت همه دنیا را در بر می گیرد و بانکداری در مرکز و در قلب این تحول قرار گرفته است.

وی با تاکید بر این که بانکها هر روز با پاسخگویی به سرویس ها و متقاضیان جدید روبرو هستند افزود:لیدر این تحولات پیشرفت تکنولوژی و تغییرات اجتماعی است.

مدیر عامل شرکت بهسازان فردا با اشاره به نیاز بانکداری کشور به اخذ مشاوره از شرکت های خارجی در گذشته تصریح کرد: شرکت صنایع یاس ارغوانی باید در آینده پیشرو فعالیت در کشور شود و برای ارائه مشاوره دیگر نیازمند استفاده از شرکت های خارجی نباشیم.

حکیم جوای با اعلام این خبر که تقریبا هر ماه در حال ایجاد شرکت جدیدی برای پیگیری تخصصی هر یک از موضوعات روز دنیا در حوزه بانکداری هستیم خاطرنشان کرد: امروز افتخار می کنیم که در دانشگاه امیرکبیر مرکز نوٱوری ایجاد می کنیم،این در حالی است که در دنیا این مراکز اکنون در مدارس ایجاد می شود و این فاصله ما با دنیا را نشان می دهد.

وی با نشان دادن فیلمی از مدیران موفق شرکت های فن آوری که در سنین 15 و 10 سال بودند یادآور شد: علوم کامپیوتر نیازمند شناسایی استعدادها در سنین پایین است و پس از کسب تجربه موفق در دانشگاه به سراغ مدارس خواهیم رفت.

دانشگاه امیرکبیر در راستای افزایش مهارت دانشجویان تلاش می کند

سید احمد معتمدی؛رییس دانشگاه امیرکبیر با تشریح برخی فعالیت های نوآورانه این دانشگاه گفت: یکی از اولویت های دانشگاه امیرکبیرتقویت بخش های استارتاپی و نوآوری است و سرمایه گذاری خوبی انجام شده است.

وی افزود: اکنون حدود ۱۴۰ شرکت استارتاپی در مرکز ابن سینای این دانشگاه  داریم و تلاش داریم با استفاده مناسب از فضای دانشگاه و درگیر ساختن اساتید و دانشجویان با مهارت های مختلف،دانشجویان پس از فارغ التحصيلی با توان کاربردی بیشتری به جامعه ورود کنند.

رییس دانشگاه امیرکبیر با بیان این که تاکنون ۹ دانشکده این دانشگاه در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند خاطرنشان کرد: در این میان با بسیاری از شرکت ها از جمله سامسونگ،بانک آینده،شرکت بارز فعالیت هايي را شروع کرده ايم و اکنون نیز با بانک ملت در حال افزایش همکاری ها هستیم.

معتمدی یادآور شد: در زمینه هايي مانند ارز دیجیتال حتی اگر استفاده نکنیم،نباید اجازه غافلگیر شدن خود را نیز به تکنولوژی بدهیم.

تلاش بانک ملت؛خودکفایی در بانکداری است

مرتضی ترک تبریزی ،مدیر فن آوری بانک ملت در مراسم افتتاحیه مرکز سکو در دانشگاه امیرکبیر درباره مسیر طی شده در بانکداری در ایران تا به امروز گفت: من از سال ۷۱ وارد بانک شدم و در سال ۷۴ اولین دستگاههاي ATM وارد کشور شد و به تدریج تحولات اتفاق افتاد.بانک از نرم افزارهای غیر متمرکز به سمت متمرکز و کر بنکینگ رفتیم.

وی افزود: در دهه ۸۰ بانکداری الکترونیک را کامل تر کردیم،ضمن اینکه تقاضای مشتریان نيز بالاتر رفت و ارایه خدمات اختصاصی به مشتریان اتفاق افتاد.

ترک تبریزی با تاکید بر تلاش بانک ملت برای دستیابی به استانداردهای روز مشتری مداری در دنیا خاطرنشان کرد: اکنون تلاش می کنیم به مشتری مداری برسیم که مشتریان را مشعوف کنیم؛یعنی بدون KVC به مشتریان شناسایی شده قبل تسهیلات ارایه کنیم.

مدیر فن آوری بانک ملت با اشاره به این که کر بنکینگ ساخت خود مجموعه بانک ملت است یادآور شد: همواره تلاش کرده ايم نیازمندیهای خود را در مجموعه بانک تامین کنیم،اکنون نیز معتقدیم بانک می تواند با ایجاد زیرساخت لازم ،از توان دانشگاه و ایده های آنها استفاده کند.

وی همچنین تصریح کرد: حضور بانک در لایه سمت مشتری نیاز نیست و می توانیم آن را به فين تک ها و استارتاپ ها محول کنیم.

دانشگاه امیرکبیر میزبان سه رویداد بانکداری خواهد بود

حسن زادمهر،مدیرعامل شرکت صنایع یاس ارغوانی با ابراز امیدواری از مسیر رو به رشد حضور بانک ملت در دانشگاه امیرکبیر گفت: امیدواریم پس از یکسال از شروع همکاری بگوییم که چقدر کار خوبی را آغاز کردی و از دستاوردهای آن در حوزه بانکداری کشور استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت صنایع یاس ارغوانی در تشریح فعالیت زیرمجموعه های بانک ملت خاطرنشان کرد: بانک ملت دارای چند هولدینگ است که شرکت بهسازان مجموعه IT را بر عهده دارد که شرکت یاس ارغوانی یکی از آنهاست.

وی با بیان این که شرکت صنایع یاس حدود سه سال است که به اکوسیستم نوآوری وارد شده و به عنوان درایور حوزه فين تکی فعالیت می کند افزود: امروز محلی با عنوان سکو در این دانشگاه افتتاح خواهد شد و شرایط برای فعالیت دانشجویان در حوزه فين تکی فراهم شده است.

عضو هیات مدیره شرکت صنایع یاس ارغوانی یادآور شد: این شرکت از سال گذشته همکاری خود را با این دانشگاه شروع کرده ايم و تلاش ما برای حمایت از نوآوری های دانشجویان است.

وی با تاکید بر تمرکز فعالیت های این شرکت در دانشکده امیر کبیر بر روی هوش مصنوعی،اینترنت اشیاء،فين تک و موضوعاتی از این دست اظهار کرد: در سال ۹۸ سه ایونت در این دانشگاه خواهیم داشت که اولین آن در اردیبهشت با همکاری دانشگاه خوارزمی با عنوان کنگره بین المللي کلان داده ها در این دانشگاه برگزار خواهیم کرد.

زادمهر در تشریح پروسه فعالیت این سه ایونت گفت: برای هر یک از این رویدادها مراحل گزینش و غربال تیم ها برای حضور فیزیکی در این ایونت ها برگزار می شود.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  2  =