هنوز هم باز کردن حساب‌های بانکی برای شرکت‌های رمزنگاری مشکل است

روزنامه بزرگ مالی بلومبرگ در روز ۳ مارس گزارش داد که شرکت‌های رمزنگاری فعال در صنعت ارزهای دیجیتال هنوز در باز کردن حساب‌های بانکی دچار مشکل هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این گزارش از شکایت Sam Bankman-Fried – مدیرعامل شرکت تجاری و تحقیقاتی رمزنگاری Alameda Research – نقل شده‌است که با این پاسخ بانک مواجه شده است: “شما تنها به شاخه محلی پیگیری خواهید رسید که در رمزنگاری کار نمی‌کند.”

وی همچنین اضافه کرد که این کار برای بانک‌ها غیر قانونی نیست که به مشاغل رمزنگاری خدمت کنند، اما این یک مشکل بزرگ است که نمی‌خواهند منابع را برای حل مشکل به کار بیاندازند.

بلومبرگ همچنین اشاره می‌کند که در حالی که بانک‌های بزرگ‌تر از خدمت به شرکت‌های درگیر در رمزنگاری اجتناب می‌کنند، شرکت‌های کوچک‌تر در تلاشند تا از این زیر مجموعه محروم این بازار بهره مند شوند.

این مثالی که در این گزارش داده شد، بانک Silvergate Bank در San Diego است که بنا بر گزارش‌ها در نوامبر ۲۰۱۸ اعلام کرد که درخواست عمومی اولیه برای ارائه خدمات به کسب و کارهای رمزنگاری را برای واریز بیش از ۴۰ میلیارد دلار ارائه کرده‌است.

براساس گزارش بلومبرگ، Sonny Singh – افسر ارشد تجاری BitPay، یک پردازشگر مالی رمزنگاری با رئیس سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده به عنوان مشاور – گفت که این شرکت توسط بسیاری از بانک‌ها برگردانده و طرد شده‌است.

شرکت سرمایه‌گذاری، تجاری و مشاوره در زمینه بلاک چین، شرکت NKB یک نمونه دیگر است که توسط بلومبرگ و شرکتی که برای ایجاد روابط بانکی دست و پنجه نرم می‌کند، داده می‌شود.

Ben Sebley، رئیس دفتر کارگزاری NKB، اظهار کرد: انکار بانکداری پایه و بنیادی، دیوانگی است، این مانع رشد بخش ها می شود و شرکتها را مجبور می کند خلاقیت خود را برای حل مشکل به کار گیرند. بانک ها بیش از حد محتاط هستند.

همانطور که اخیرا گزارش داده شد، ظاهرا شرکت های بلاکچین در جزیره مالت نیز با باز کردن حساب‌های بانکی دست و پنجه نرم می‌کنند.

با این وجود، در پایان ماه فوریه، بانک سوئیسی Julius Baer، طرح‌هایی را برای فراهم کردن دسترسی مشتری به خدمات دارایی های دیجیتال، به دنبال همکاری با بانک و استارتاپ رمزنگاری Seba Crypto اعلام کرد.

منبع : Cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  5