آیا پیام رسان ها یک راه عالی برای پرداخت هزینه های رمزنگاری هستند؟

در حالی که اخبار مربوط به ورود فیس بوک به فضای رمزنگاری بسیار هیجان‌انگیز است، در پشت این مسئله یک نقطه از بحث باقی می‌ماند که برنامه‌های پیام‌رسانی راه خوبی برای استقرار پرداخت های رمزنگاری هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بارها و بارها در مورد فیس بوک گزارش شده‌است که این شرکت در حال توسعه توکن های خود است و آن را برای پرداخت‌های کاربران برنامه پیام رسان واتس اپ بکار خواهد گرفت.

 برنامه‌های پیام رسان می‌توانند رمزارزها را به هر سو ببرند

با توجه به گزارش اخیر منتشر شده در نیویورک‌تایمز، نویسندگان Nathaniel Popper و Mike Isaac به اخبار فیس بوک مبنی بر انتشار یک استیبل کوین از طریق برنامه واتس اپ برای فعال کردن پرداخت مبتنی بر رمزنگاری، دست یافته اند.

در حالی که این اولین بار نیست که این خبر منتشر شده‌است و همه نشانه‌ها حاکی از آن هستند که فیس بوک در حال پیشرفت در مورد پروژه رمزنگاری مخفی خود است، این بحث تلاش می‌کند پاسخ یک سوال مهم را بدهد، که آیا برنامه پیام‌رسانی می‌تواند پاسخ به پرداخت رمزنگاری را ارائه کند؟

این فقط فیس بوک نیست که براساس سخنان بروزرسانی شده فعلی، در مورد فروش سکه فیس بوک به مصرف کنندگان صحبت می کند، برنامه‌های پیام‌رسانی دیگری نیز در حال ورود به صحنه توسعه سکه‌ها و توکن های خود هستند.

این برنامه ها شامل تلگرام و Signal هستند که قصد دارند در طول سال آینده ارزهای دیجیتال جدید خود را ارائه دهند و همچنین گزینه‌های پرداخت کاربری خود را برای ارسال پول به کانکت ها در سیستم‌های پیام‌رسانی خود فراهم کنند، درست مانند Venmo یا PayPal برای انتقال پول در مرزهای بین‌المللی.

برنامه پیام رسان تلگرام که برآورد شده‌ حدود ۳۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد، به طور کامل در حال کار بر روی یک سکه دیجیتال است و همینطور برنامه پیام رسان سیگنال، سرویس پیام‌رسان رمزنگاری شده که در میان متخصصان فن‌آوری اطلاعات و حامیان حریم خصوصی محبوب است، مشغول به کار روی ارز دیجیتال خود است.

و همچنین، بزرگ‌ترین برنامه‌های پیام‌رسانی در کره‌جنوبی و ژاپن، یعنی Kakao و Line.

این شرکت‌های پیام رسان، صدها میلیون کاربر را در اختیار دارند و از هر چیزی فراتر می‌روند. آوردن پرداخت‌های مبتنی بر ارز دیجیتال به این برنامه‌ها به این معنی است که استفاده مستقیم از سکه‌های رمزنگاری توسط میلیونها کاربر در سرتاسر جهان وجود خواهد داشت.

در حالی که همه این پروژه‌های جدید بسوی یک صنعت رقابتی حرکت می‌کنند، با این حال آن‌ها قادر خواهند بود که یک بازار گسترده‌تر را سریع‌تر از هر نوع دیگری کسب کنند.

و مانند بیت کوین، انتقال پول بین کشورها به خصوص در کشورهای در حال توسعه که برای مردم عادی دشوار است که حساب‌های بانکی را باز کنند و چیزها را به صورت آنلاین بخرند، آسان‌تر می‌سازد.

Eric Meltzer، یکی از بنیانگذاران شرکت سرمایه‌گذاری متمرکز بر ارزهای رمزنگاری شده، Primitive Ventures، معتقد است که این مسیر پیام‌رسانی بزرگ و بسیار جذاب است.

به گفته او، امروزه بسیار جذاب است که این پیشرفت ها در رمزنگاری اتفاق می‌افتد و آن‌ها (برنامه‌های پیام‌رسانی) هر کدام مزایای خود را در این نبرد دارند.

در حالی که این داستان شگفت‌انگیز است، این برنامه‌ها ممکن است با بسیاری از موانع قانونی و تکنولوژیکی مواجه شوند که بیتکوین را نیز از جریان اصلی حفظ کرده است.

راه رسیدن به موفقیت برای آن‌ها آسان نیست، اما قطعا راهی خوب برای ایجاد یک جریان اصلی برای صنعت رمزنگاری است.

در حالی که این شرکت‌ها همچنان منابع قابل‌توجهی را در پروژه‌های خود صرف می کنند، با وجود رکود در بازارهای رمزنگاری، این امر نشان‌دهنده این است که این برنامه‌های پیام‌رسانی ممکن است در ایجاد مسیر جریان اطلاعات به طور اصلی اداره شوند.

اگر فیس بوک و تلگرام قادر به دستیابی به دیدگاه مورد نظر هستند که از همه موانع پیشی گرفته‌اند، پرداخت‌های مبتنی بر رمزنگاری ممکن است به زودی جریان اصلی خود را نشان دهند.

 

منبع : Coingape

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

84  ⁄    =  14