دولت مالزی برای پیگیری محصولات کشاورزی از فناوری بلاک چین استفاده می کند

روزنامه محلی انگلیسی‌ زبان The Star در روز ۱ مارس گزارش داد که ایالت Penang در مالزی در حال بررسی استفاده از فناوری بلاک چین در زنجیره تامین مواد کشاورزی و غذای است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، براساس اظهارات معاون وزیر کشاورزی و صنایع مربوطه این کشور، Sim Tze Tzin، با استناد به گزارش این روزنامه، می ‌توان از این فن‌آوری برای کاربردهای گوناگون در این صنعت استفاده کرد.

برای مثال، مصرف کنندگان قادر خواهند بود اصالت یک محصول خاص را که توسط کدهای اسکنر خریداری می‌کنند را ردیابی کنند.

علاوه بر این، این صنعت می‌تواند به سرعت به مصرف کنندگان درباره شیوع بیماری‌های خطرناک مواد غذایی هشدار دهد.

وزیر این کشور همچنین اظهار داشت که مزیت کلیدی استفاده از بلاک چین این است که داده‌های ذخیره‌شده در یک شبکه غیر متمرکز را نمی‌توان تغییر داد.

علاوه بر این وی معتقد است که بلاکچین به بهبود امنیت کمک می‌کند، هزینه‌های عملیاتی را کاهش می‌دهد و واسطه‌ها را نادیده می‌گیرد.

این مقام رسمی مالزی یک چارچوب زمانی خاص برای راه‌اندازی راه‌حل زنجیره تامین تعیین نکرده است و همچنین مشخص نکرده است که آیا این کشور قصد دارد با رمزنگاری و یا شرکت‌های استارتاپ برای توسعه اکوسیستم متمرکز همکاری کند یا خیر.

پیش از این گزارش شده بود که هم فرانسه و هم چین در حال بررسی اجرای بلاک چین در صنعت کشاورزی در سطح دولتی هستند.

در این هفته، رئیس‌جمهور فرانسه، Emmanuel Macron، خواستار اتحاد میان کشورهای اروپایی برای مبارزه با بازار های جهانی در چین، روسیه و ایالات‌متحده شد.

او به تکنولوژی بلاکچین به عنوان یک ابزار ابتکاری اشاره کرد که به تجار اجازه می‌دهد تا در مسیر کارآمدتر و شفاف تر کار کنند.

در همین حال، دولت چین اخیرا یک مقاله با عنوان “نظرات راهبردی درباره خدمات مالی روستایی” منتشر کرده‌است که به نوبه خود ادعا می‌کند که فناوری بلاک چین می‌تواند به کشور در بهبود شناسایی، نظارت، هشدار زودهنگام و سطوح دفع خطرات اعتباری کشاورزی کمک کند.

منبع : Cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =