ارز های دیجیتال یکپارچه سازی پرداخت ویزا و پی پال را مختل کند

بیت کوین و ارزهای دیجیتال، علی‌رغم فواید مشهودی که دارند، به‌ندرت در پرداخت‌های روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. مقبولیت گسترده در میان مردم هنوز راهی عادلانه است اما یکی از تحلیلگران معتقد است که ارز دیجیتال این پتانسیل را دارد که به طور کامل برای روش‌های پرداختی کنونی ایجاد مزاحمت کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، لیسا الیس (Lisa Ellis)، تحلیل‌گر شرکت تحقیقاتی مستقل موفِت‌ناتانسون، در گفتگو با شبکه‌ی تلویزیونی بلومبرگ گفت که در حال حاضر بعید است که بیت کوین، برای روش‌های پرداختی کنونی ایجاد دردسر کند، اما باید مراقب این حوزه باشیم. وی توضیح داد:

    به همان میزان که ممکن است خنده‌دار به نظر برسد، مراقبت از تهدید وجودی ارز دیجیتالی که به عنوان سیستم پرداختی بدون برند در سطح جهانی پذیرفته شده است و متصدیان شرکت‌هایی مانند ویزا (Visa)، مسترکارت (Mastercard) و پی‌پل (PayPal) را از این رو به اون رو می‌کند، ارزش دارد، اما بعید است که این تهدید زود اتفاق بیافتد.

با این حال، پیشرفت در حال انجام است و کاستی‌های روش‌های پرداختی موجود به طور دردناکی مشهود هستند.

امروزه به عنوان مثال، انتقال سیمی یک بانک بین‌المللی، بیشتر از ارسال یک تلگراف در سراسر آمریکا در دهه‌ی ۱۸۵۰ طول می‌کشد.

همچنین، با در نظر گرفتن هزینه‌های زیاد، شکاف‌های قیمت پلتفرم معاملاتی فارکس (forex) و سود کلی از سوی کسانی که تراکنش‌ها و دارایی‌های در ارتباط با سرمایه‌ها را مدیریت می‌کنند، روشن است که چرا بیت کوین و ارز دیجیتال آینده را خواهند ساخت.

لیسا اِلیس، تحلیل‌گر شرکت تحقیقاتی مستقل MoffettNathanson

 

الیس به منظور شناخت بهتر این موضوع، افزود:

    سیستم‌های ارزهای دیجیتال (مانند بیت کوین، اتریوم و ریپل)، به طور بالقوه برای سیستم‌های پرداختی خصوصی، دردسرساز به شمار می‌آیند. خصوصیات اصلی طراحی آن‌ها که هدفشان امکان‌پذیر کردن رهایی از پول است، با خصوصیات بیشتر سیستم‌های پرداختی خصوصی سنتی، تضاد مستقیمی دارند.

وی افزود که راهکارهای شرکت‌هایی مانند ویزا یا پی‌پل به احتمال زیاد کالایی کردن ارزهای دیجیتال به جای پذیرش کامل آن‌ها خواهد بود.

پی‌پل نسبت به دیگر روش‌ها، بالاترین کارمزد را دارد. این میزان از بانک‌ها نیز بیشتر است، پس بعید است شرکتی که سود خالص آن در سال گذشته بیش از ۱۵ میلیارد دلار بوده است، به مشتریانش اجازه‌ی استفاده از تراکنش‌های همتا به همتا را بدهد.

الیس اشاره کرد که بانک‌ها در نهایت، به منظور ساده ساختن فرآیندهایشان، به این نبرد (اشاره به ارز جِی‌پِی مورگان) خواهند پیوست.

با این حال، ارز جِی‌پِی مورگان (JPM Coin)، ارز دیجیتال نیست.

این ارز یک بلاک چین متمرکز خصوصی و مجاز بوده که تحت کنترل کامل بانک قرار دارد. استفاده از هر ارز دیجیتال صادرشده از سوی بانک، هزینه‌هایی را در بر خواهد داشت که برای بانک سود به همراه می‌آورد، نه کاربر.

همه‌چیز تکامل می‌یابد، ارز دیجیتال تکامل مالی جهانی است، همان طور که اینترنت تکامل اطلاعات بوده است.

مطمینا روزنامه‌ها این موضوع را دوست نداشتند، همان‌طور که هالیوود شرکت نت‌فلیکس (Netflix) را دوست ندارد و یا همان‌طور که سازندگان رایانه به‌واسطه‌ی انقلاب تلفن‌های هوشمند، تنبیه شدند.

ارزهای دیجیتال یکی از دردسرسازترین فناوری‌های در حال حاضر بوده و غیرقابل توقف هستند.

سؤالی که مطرح می‌شود این نیست که آیا ارزهای دیجیتال به رقیب جدی برای روش‌های پرداختی تبدیل می‌شوند یا خیر، بلکه زمان آن مطرح است.

منبع: ethereumworldnews

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

92  −    =  88