پوتین به دولت خود دستور داد تا مقررات رمزنگاری را تا ماه جولای ۲۰۱۹ تصویب کند

براساس دستورالعمل مجلس فدرال، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه مهلت دیگری را برای دولت برای تصویب مقررات رمزنگاری و صنعت دارایی‌های دیجیتال صادر کرده‌است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این سند در روز ۲۷ فوریه در وب سایت رسمی رئیس‌جمهور روسیه، Kremlin.ru، به چاپ رسید.

با توجه به این سند، رئیس‌جمهور پوتین به دولت دستور داده‌است تا مقررات مربوط به رمزنگاری را تا ۱ جولای ۲۰۱۹ به اجرا درآورد.

این رئیس‌جمهور به شورای اتحادیه روسیه و مجلس نمایندگان روسیه (دومای روسیه) نیاز دارد تا مقررات را در طی دوره بهار ۲۰۱۹ به تصویب برساند.

به طور خاص، این سند مستلزم اتخاذ قوانین فدرال است که هدف توسعه اقتصاد دیجیتال از جمله مقررات حقوق مدنی تبادلات دیجیتالی می‌باشد.

این سند می‌گوید که این قانون همچنین باید شامل یک چارچوب قانونی برای دارایی‌های مالی دیجیتال و همچنین جذب منابع مالی بیشتر براساس فن‌آوری‌های دیجیتالی باشد.

دستورالعمل اخیر رئیس‌جمهور پوتین بیانیه قبلی خود را در سال ۲۰۱۸ تکرار می کند، زمانی که او به دولت دستور داد تا مقررات مربوط به تجارت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال، عرضه اولیه سکه (ICO) و استخراج ارزهای دیجیتال تا جولای ۲۰۱۸ را تنظیم کند.

پارلمان روسیه در اولین مطالعه خود در ماه می سال ۲۰۱۸ قانون رمزنگاری را تصویب کرد، با این حال در پاییز، تمام رمزنگاری و عبارات مربوط به توکن در نهایت با عبارت حقوق دیجیتالی جایگزین شدند، در حالی که تعریف استخراج رمزنگاری از این لایحه حذف شده بود.

به این ترتیب، لایحه تنظیم صنعت رمزنگاری روسیه به اولین مرحله مطالعه در دسامبر ۲۰۱۸ ارسال شد.

اخیرا، Rambler خروجی رسانه مالی روسیه گزارش داد که دومای روسیه قصد دارد تا مقررات جدید ارز دیجیتال را در ماه مارس بررسی و تصویب کند.

پیش از این، وزیر دادگستری روسیه مدعی شد که این وزارتخانه نیازی به تعریف قانونی برای مفهوم ارزهای دیجیتال را نمی‌بیند، چرا که ارزهای رمزنگاری شده را نمی‌توان به عنوان یک روش پرداخت در کشور مورد استفاده قرار داد.

منبع : Cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

50  −  42  =