پیش بینی کیتکو از بهای طلا در هفته جاری

به اعتقاد اکثر کارشناسان سایت کیتکو بهای طلا در این هفته بعد از افزایشی که با آن در هفته ی گذشته رو به رو شده بوده است با کاهش رو به رو خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک طلا از کیتکو در نظرسنجی این هفته از میان 32 کارشناس برتر این سایت تنها 24 نفر شرکت کردند. در این میان 6 نفر به افزایش، 11 نفر به کاهش و 7 نفر بر عدم تغییر بهای طلا رای مثبت دادند.

کارشناسانی که در این میان بر کاهش بهای طلا رای مثبت داده اند نظر خودشان را چنین عنوان می کنند که نرخ بهره ی بانکی در اروپا با افزایش رو به رو خواهد شد و از طرفی دیگر تمامی نگاه سرمایه داران تنها به جلسه ی رهبران اروپایی خواهد بود که این با خبر از تغییر می دهند. این کارشناسان بر این عقیده اند که بهای طلا در این هفته تا مرز 1600 دلار در هر اونس با کاهش رو به رو خواهد شد.

اما کارشناسان دیگری که بهای طلا را با افزایش رو به رو میدانند بر این عقیده اند که طلا می تواند در این هفته با علت شرایط ژئوپولیتیکال با جهشی حتی به 1675 دلار در هر اونس هم برسد.

اما 7 نفر هم از این کارشناسان بر عدم تغییر آنچنانی بهای طلا در این هفته رای مثبت داده اند .آنها می گویند که هنوز سیگنال های مناسبی از سوی بازارهای جهانی به چشم نمی خورد و در این شرایط است مه وارد بازار نخواهند شد و احتمال بدون تغییر ماندن طلا را دو چندان خواهند کرد.

پیش بینی اسدی نیا

اسدی نیا نیز نوشت:دیروز نیز به درستی قیمت طلا را پیش بینی کردیم و قیمت تا 1625 دلار کاهش یافت و در قیمت 1638 دلار هفته معاملاتی را به پایان برد.  چند وقتی است که طلا به همراه یورو و شاخصهای بورسی حرکت می کند.

مهمترین نکته که یک تحلیلگر طلا باید به آن توجه کند همین است که طلا در کوتاه مدت با چه داراییهایی حرکت می کند.

با یورو، با بورسها، برخلاف آنها، با قیمت سایر کالاها و فلزات و یا …….؟ همانطور که از قبل گفته ام طلا یک دارایی چند رنگ است و هر از گاهی رنگ عوض می کند.

دیروز موسسه اعتبار سنجی اس اند پی یک حمام خون در اروپا به راه انداخت و رتبه اعتبار بدهی کشورهای اروپایی را از دم تیغ گذراند و همه را کاهش داد بجز آلمان. رتبه فرانسه، اتریش، ایتالیا، اسلواکی، اسپانیا و…. کاهش یافت و جالبه رتبه اعتبار بدهی پرتغال و یونان را به آشغال تنزل داد! با این حرکت یورو و شاخصهای بورس سقوط کردند و شاخص دلار امریکا به حدود 81.50  رسید یعنی نزدیک 82.

شاخص داوجونز امریکا هم در امان نماند و نیم درصد کاهش یافت. تمام امیدها در بازار امریکا به روز سه شنبه است که گروه سیتی و ولفارگو سود خود را اعلام خواهند کرد. روز دوشنبه بازار امریکا بخاطر سالمرگ مارتین لوتر کینگ تعطیل است.

اکثر تریدرها پیشبینی می کنند که هفته آینده احتمالا قیمت طلا رو به ضعف باشد و شاخص دلار همچنان با قدرت به پیش رود، البته هستند کسانی که به علت آغاز سال نوی چینی اعتقاد به افزایش تقاضای طلا در این کشور دارند و احتمال رشد قیمت طلا را می دهند.

3 بهمن مصادف با 23 ژانویه سال نوی چینی آغاز می شود و معمولا چینی ها پیش از آغاز سال نو دست به خریدهای گسترده در طلا می زنند.

دنیس گارتمن در هفته آینده هم اعتقاد به افزایش شاخص دلار و هم اونس طلا دارد.
حدود 46درصد نظر سنجی سایت کیتکو اعتقاد به کاهش قیمت طلا در هفته آینده دارد.
در بازار داخلی هفته آینده شاید کمی کاهش را در قیمت طلای فیزیکال و آتی شاهد باشیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  2