بانک مرکزی ژاپن ارزهای دیجیتال بانک مرکزی را در گزارش جدید بررسی می کند

بانک مرکزی ژاپن در گزارشی که در روز ۱۹ فوریه منتشر شد، نقش ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDCs) را در سیستم پولی کنونی بررسی کرده‌است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در این سند، این بانک روش‌های ممکن برای پیاده‌سازی یک CBDC و نتایج فرضی رویکردهای مختلف آن را توصیف می‌کند.

این گزارش CBDCs ها را در دو دسته تقسیم می‌کند: اولی آنهایی که برای عموم مردم به شکلی مانند اسکناس هستند و دیگری به عنوان آن‌هایی که برای انتقالات سرمایه‌ای بزرگ محدود هستند، در دسترس عموم قرار دارند.

منبع این طبقه‌بندی به گزارش منتشر شده توسط این بانک برای نقل و انتقال بین‌المللی در مارس ۲۰۱۸ نسبت داده می‌شود که CBDCs را به اهداف کلی و عمده‌فروشی تقسیم کرده‌است.

 علاوه بر این، بعد از توضیح اینکه CBDCs در نوع دوم ویژگی‌های جدیدی را برای سیستم پولی به ارمغان نمی‌آورد، نویسندگان این گزارش ژاپنی بر روی اولین نوع در سرتاسر این سند متمرکز شده‌اند.

این گزارش همچنین اشاره کرد که فناوری DLT و بلاک چین می‌تواند برای یک توکن مبتنی بر ارز دیجیتال بانک مرکزی مورد استفاده قرار گیرد.

همانطور که در ماه اکتبر سال گذشته گزارش داده شد، Masayoshi Amamiya، معاون بانک مرکزی ژاپن، موضع منفی نسبت به ارزهای دیجیتال را از سوی بانک مرکزی اعلام کرده‌است.

اخیرا، بانک مرکزی کره‌جنوبی یک هفته پس از آن اعلام کرد که ارز دیجیتال خود را معرفی نخواهد کرد، هشدارهایی در مورد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی منتشر کرد.

منبع : Cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  9  =  1