کاهش اقساط مشتریان خوش‌حساب بانک مسکن

امکان کاهش مبلغ یا تعداد اقساط، امتیاز ویژه‌ای است که برای تسهیلات‌گیرندگان خوش‌حساب بانک مسکن در تمام ایام سال فراهم است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در جریان اجرای مرحله دیگری از طرح چاووش در سال جاری که طی آن امکان بخشودگی تمام جرایم تعلق گرفته به مشتریان بانک مسکن بابت دیرکرد در بازپرداخت اقساط تا ۳۰ بهمن ماه فراهم شد، بسیاری از تسهیلات گیرندگان از مزایای آن استفاده کردند.

در عین حال بانک مسکن علاوه بر طرح‌های مقطعی که برای تسهیل بازپرداخت اقساط معوق مشتریان خود اجرا می‌کند، یک طرح دائمی نیز در این راستا طراحی کرده که از ابتدای سال ۸۱ به صورت پیوسته اجرا می‌شود. این طرح به «تسهیلات جایزه خوش حسابی» شهرت دارد.

در قالب این طرح جایزه خوش حسابی یا تخفیف سود، بصورت کاهش مبلغ اقساط و یا کاهش تعداد اقساط ناشی از پرداخت زودتر از موعد اقساط به تسهیلات گیرنده تعلق می گیرد. به این ترتیب اگر تسهیلات گیرندگان بانک مسکن دست‌کم ۷ قسط و یا تعداد بیشتر از این را زودتر از سررسیدهای مقرر واریز کنند، در صورت عدم تمایل به استفاده از جایزه خوش حسابی، مشمول تخفیف سود در قالب کاهش مبلغ اقساط یا کاهش تعداد اقساط باقی مانده خواهند شد.

اطلاع از شرایط استفاده از جایزه خوش حسابی یا تخفیف در نرخ سود تسهیلات از طریق مراجعه به شعب امکان‌پذیر است اما کلیات و مبانی طرح بر قواعدی استوار است که در ادامه به آنها اشاره می شود.

نرخ جایزه خوش حسابی معادل ۲ درصد کمتر از نرخ سود تسهیلات اعطایی خواهد بود. اگر تعداد اقساط پرداخت شده زودتر از موعد از یک تا شش فقره باشد، صرفا جایزه خوش حسابی به اصل اقساط ماهانه تعلق می‌گیرد و از نرخ اقساط کاسته خواهد شد. اما اگر این تعداد بیش از ۶ فقره باشد، بنا به درخواست کتبی و انتخاب مشتری می‌توان به جای پرداخت جایزه خوش حسابی، تخفیف سود را برای وی لحاظ کرد و به این ترتیب از مبلغ اقساط یا تعداد اقساط باقی مانده کاسته خواهد شد.

برای اقساط پرداختی پیش از موعد یک تا شش قسط نیازی به ارایه درخواست از جانب مشتری نیست و جایزه خوش حسابی اقساط پرداختی موصوف در حساب تسهیلاتی وی منظور خواهد شد.

لازم به ذکر است جایزه خوش حسابی در پایان هر سال مالی و یا هنگام تسویه قرارداد طی سال مالی محاسبه می شود. البته برای استفاده از این امتیاز، ‌ شرایطی تعریف شده که طی آن تمام مشتریان مشمول جایزه خوش حسابی نمی‌شوند. یکی از این شرایط «پرداخت عادی اقساط» است؛ به این معنا که پرداخت کنندگان اقساط به شکل پلکانی در حال حاضر مشمول جایزه خوش حسابی نیستند.

همچنین طبیعی است تسهیلات تبصره‌ای نظیر تسهیلات ارزان‌ قیمت مسکن مهر و تسهیلات قرض‌الحسنه مشمول جایزه خوش حسابی نیستند چرا که سودی بابت آنها دریافت نمی‌شود و صرفا کارمزد ارایه خدمات از تسهیلات گیرندگان دریافت خواهد شد. تسهیلات پرداختی با نرخ سود کمتر از نرخ سود سپرده های کوتاه مدت نیز مشمول جایزه خوش حسابی نیستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

87  −  79  =