لزوم به روزرسانی صنعت بانکداری و پرداخت بر اساس مدل‌های استانداردسازی روز دنیا

مدیر فنی شرکت توسعه داده ورزی «ایمن آوید»:

فریبرز قاسمی تاکید کرد: شرکت‌هایی مانند «ایمن آوید» با تجربه بین‌المللی که در اختیار دارد، می‌تواند به شتاب و افزایش سرعت این روند کمک کند تا با وجود تمام مشکلاتی که در این حوزه به چشم می‌خورد بتوانیم به نقطه‌ای برسیم که دیگر از خارج از ایران این ادعا مطرح نشود که چون ما استاندارد نبوده‌ایم روند اتصال‌سازی به سیستم بین‌المللی انجام نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بی شک، بخشی از روند توسعه در صنعت بانکداری و پرداخت به روز رسانی و استانداردسازی بخش‌های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری آن ارتباط دارد، راه‌کارهایی که می‌توانند این صنایع در ایران را به آنچه امروز در صنعت بانکداری و پرداخت در دنیا وجود دارد نزدیک کند. از سوی دیگر همچنین اتصال سیستم پرداخت در کشور به سیستم پرداخت بین‌المللی که همواره با موانع و مشکلاتی مواجه بوده است و اکنون نیز با راه اندازی شبکه پرداخت اروپا کور سوی امیدی در مقابل خود می‌بیند نیازمند به روز رسانی است، نیازی که بیش از هر زمانی لزوم آن احساس می‌شود.
 
فریبرز قاسمی، مدیر فنی شرکت توسعه داده ورزی «ایمن آوید» با معرفی فعالیت‌های این شرکت گفت: شرکت توسعه داده ورزی «ایمن آوید» در حوزه ارائه محصولات پرداخت الکترونیکی و بانکی فعال است، و در زمینه‌های سخت افزار، نرم‌افزار، ارائه راهکار، آموزش و استاندارسازی در صنعت بانکداری و پرداخت فعالیت می‌کند.
 
وی افزود: زمینه کاری شرکت «ایمن آوید» در حوزه سخت افزار شامل ارائه تجهیزات تجمیع کننده شبکه پرداخت است، ما همچنین ای‌تی‌ام و اچ‌اس‌ام نیز ارائه می‌کنیم. در حوزه نرم‌افزار نیز نرم‌افزارهای مختلفی که در شبکه پرداخت مورد نیاز هست را ارائه می‌کنیم. علاوه بر آن در زمینه آموزش نیز آموزش‌های کاربردی که در زمینه پرداخت اکنون شبکه به آن نیازمند است را در دو بخش، نخست در آکادمی این شرکت در خارج از ایران و همچنین در داخل به صنعت بانکداری و پرداخت را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهیم.
 
قاسمی با بیان اینکه صنعت بانکی ما نیاز به استاندارد‌سازی بر اساس مدل‌های استاندارسازی روز دنیا است، گفت: در چند سال اخیر حرکت شبکه بانکداری و پرداخت به سمت استانداردسازی با توجه به تحولاتی که شاهد آن بودیم شتاب گرفت تا در نتیجه آن بتوانیم به سیستم‌های بین‌المللی متصل شویم و تراکنش های مالی ما در بستر بین المللی حرکت داشته باشد.
 
وی تاکید کرد: اما متاسفانه در یک سال اخیر به دلیل اتفاقاتی که رخ داد روند استانداردسازی کند شد و این نیاز اکنون به شدت احساس می شود. ما به شدت نیازمند استانداردسازی در ساختار شبکه پرداخت هستیم. همچنین نیازمند آن هستیم که استاندارسازی در تجهیزات شبکه پرداخت نیز انجام شود، امیدوار هستیم با روزنه‌هایی که وجود دارد و با دانشی که در داخل کشور در حال نهادینه شده است بتوانیم به توسعه مورد نظر برسیم.
 
قاسمی افزود: شرکت‌هایی مانند «ایمن آوید» با تجربه بین‌المللی که در اختیار دارد، می‌تواند به شتاب و افزایش سرعت این روند کمک کند تا با وجود تمام مشکلاتی که در این حوزه به چشم می‌خورد بتوانیم به نقطه‌ای برسیم که دیگر از خارج از ایران این ادعا مطرح نشود که چون ما استاندارد نبوده‌ایم روند اتصال‌سازی به سیستم بین‌المللی انجام نمی‌شود.
 
وی یادآور شد: اگر در چند سال اخیر اروند استانداردسازی صورت می گرفت ما در مبادلات مالی بین المللی خود کمتر دچار مشکل می شدیم.
 
استفاده از هوش مصنوعی در سیستم‌های کشف تقلب
 
قاسمی در زمینه استفاده از فناوری های روز در این شرکت نیز تاکید کرد: ما در بحث سیستم‌های کشف تقلب با استفاده از هوش مصنوعی ورود پیدا کرده‌ایم و در تلاش برای ارائه آن در کشور هستیم. سیستم های کشف تقلب ما سناریو محور هستند و اگر بر بستر هوش مصنوعی پیاده سازی شوند زمینه ها برای سوء استفاده ها نیز کاهش پیدا می کند.
 
وی تاکید کرد: با توجه به تلاطم‌هایی که در یک سال اخیر بوده پیش بینی آینده توسعه صنعت بانکداری و پرداخت بسیار دشوار و غیرقابل پیش بینی است. در سال های پیش رو در دنیای پرداخت و خارج از مرزهای ما بلاک چین عنصر اصلی است و پرداخت الکترونیک بر بستر بلاک چین توسعه جدی پیدا خواهد کرد.
 
قاسمی درباره مشکلات موجود در عرصه تطبیق صنعت بانکداری و پرداخت با فناوری های نوین نیز گفت: بخشی از مشکلات ما این است که دچار خود تحریمی هستیم و گاهی خودمان خودمان را تحریم، حذف و سانسور می کنیم و این مشکلات باعث شده است که حرکت ما به سمت آرمانهایمان کند شود.
 
وی افزود: اگر اندکی از بروکراسی و قوانین زائد در این زمینه را کم، تعدیل و به روز رسانی کنیم این حوزه می تواند شاهد پیشرفته قابل توجهی داشته باشد و حداقل می توانیم بگوییم از ظرفیت های داخلی استفاده لازم و بهینه را کرده ایم ولی اکنون بخش اعظمی از انرژی شرکت های شبیه به ما در بروکرراسی های پیچیده ای که روند پیبشرفت کارها و تصمیم گیری ها را کند و سخت می کند در حال هدر رفتن است.

 

منبع: فابانیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

33  −    =  30