برنامه پرداخت با بیت کوین اسکوئر در رتبه دوم اپ استور اپل !

مدیرعامل توییتر خبر داد:

شرکت فین‌تک اسکوئر (Square) که متعلق به مدیرعامل توییتر، جک دورسی است، پس از گذشت یک دهه از راه‌اندازی در سال ۲۰۰۹، ، به غول حوزه پرداخت‌های دیجیتال با ارزش معادل ۲۹ میلیارد دلار تبدیل شده است؛ پلتفرم محبوبی که به کاربران اجازه ارسال و دریافت پول و همچنین خرید بیت کوین را می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در تاریخ ۳ فوریه (۱۴ بهمن)، دورسی این موضوع را آشکار کرد که اسکوئر کش که با نام کش‌اپ (Cash App) نیز شناخته می‌شود و به یکی از پراستفاده‌ترین برنامه‌های پرداخت با گوشی همراه در بازارهای آمریکا تبدیل شده، جایگاه دوم را در بین محبوب‌ترین برنامه‌های رایگان گوشی همراه در اپ استور اپل از آن خود کرده است.

اسکوئر چگونه تا این اندازه رشد کرد؟

این پروژه نیز مانند هر استارت‌آپ دیگر با رشد خیره‌کننده، بازارهای بکر و دست‌نخورده کسب‌وکارهایی را مورد هدف قرار داد که به دستگاه‌های پایانه فروش و پرداخت با کارت‌های اعتباری دسترسی نداشتند.

پیش از این طبق گزارش‌ها، پذیرش پرداخت‌ از طریق کارت‌‌های اعتباری برای صاحبان کسب‌وکار ثبت نشده غیرقانونی محسوب می‌شد و این کار را برای کسب‌وکارهای کوچک جهت دسترسی به خدمات مالی سخت می‌کرد.

پس از شروع موفقیت‌آمیز پروژه که بر روی پردازش پرداخت‌های کسبه تمرکزیافته بود، شرکت اسکوئر با عرضه اسکوئر کش، گزینه‌های پرداخت همتا به همتا با گوشی همراه را نیز به پلتفرم خود اضافه کرد.

هرچند به عقیده برخی تحلیلگران در ادغام بیت کوین با برنامه اسکوئر کش بزرگنمایی رسانه‌ای رخ داده، اما این حرکت از سوی شرکت اسکوئر نقش اساسی در جذب نسل‌ جدید و کاربران نسل هزاره به سوی برنامه ایفا کرده است.

در نوامبر ۲۰۱۷ که اسکوئر کش امکان خرید بیت کوین را بر روی برنامه گوشی همراه فراهم کرد، ارزش این شرکت برابر با ۱۶ میلیارد دلار بود.

پس از گذشت ۱۳ ماه و حتی وقوع اصلاح قیمتی شاخص‌های بازارهای آمریکا در اواخر سال ۲۰۱۸، ارزش این شرکت به ۲۹ میلیارد دلار یعنی ۱۳ میلیارد دلار بیشتر از آنچه در سال ۲۰۱۷ بود، رسید.

مدل تجاری اصلی اسکوئر کش در واقع به برنامه پرداخت گوشی همراه آن متکی است که به کاربران اجازه می‌دهد با صرف هزینه‌ای اندک، وجه مدنظر را به صورت آنی ارسال و دریافت کنند.

اما ادغام شدن برنامه با بیت کوین، موجب تحکیم وجهه اسکوئر به عنوان شرکتی پیشرو و مبتکر در میان برنامه‌های گوشی همراه شد.

در ابتدای هفته جاری جک دورسی ،مدیرعامل توییتر و اسکوئر، در برنامه پادکست جو روگان حاضر شد. او در این پادکست اظهار داشت که درباره قطعی بودن مسئله تبدیل بیت کوین به ارز غالب اینترنت چیزی نمی‌داند، اما به عقیده او بیت کوین تا به امروز وظیفه خود را به خوبی انجام داده است.

دورسی در این باره گفت:

    من عقیده دارم که اینترنت یک ارز بومی خواهد داشت و نمی‌دانم که آیا بیت کوین همان ارز خواهد بود یا نه. فکر می‌کنم که با وجود تمامی آزمایش‌هایی که پشت سر گذاشته، قواعدی که بر آن بنا شده و چگونگی ساخته شدنش، می‌تواند آن [بیت کوین] باشد. این چیزی بود که در اینترنت متولد شد، در اینترنت توسعه یافت، در اینترنت آزمایش شد و متعلق به اینترنت است.

در مصاحبه‌های قبلی، جک دورسی گفته بود که بیت کوین توانایی تبدیل شدن به ارز واحد جهانی را پس از گذشت ۱۰ سال دارد؛ صحبت‌هایی که نگاه امیدوارانه‌ای را به سوی رشد بلندمدت آن معطوف ساخت.

آیا اسکوئر کش به رشد پایدار خود ادامه می‌دهد؟

پیش‌بینی تحلیلگران وال‌استریت با توجه به تمرکز شرکت اسکوئر بر روی نوآوری، عملکردی قدرتمندانه در سال‌های آتی است.

آخرین محصول این شرکت که اسکوئر کارت نام دارد و شبیه به مسترکارتی برای کسبه است، نبوغ‌آمیز توصیف شده است. این محصول به محض دریافت وجه از طریق برنامه، اجازه خرج کردن یا برداشت آن را به صاحبان کسب‌وکار می‌دهد.

با در نظر گرفتن پذیرش محصول جدید، پیتر کریستینسن ،تحلیلگر سیتی‌گروپ، در گفتگو با هفته‌نامه بارونز اذعان کرد که محصولات جدید به حرکت رو به جلوی شرکت و تجربه رشدی سریع کمک خواهد کرد.

کریستینسن در این رابطه گفت:
[محصولات جدید] مانند کارت‌های نقدی برای کسب‌وکارها و اقساط، به همراه تداوم رشد محصولات کارتی و برنامه‌ای اسکوئر و گسترش کلی اکوسیستم آن، می‌تواند تنزیل سرعت رشد مورد پیش‌بینی آن را در اواسط سال ۲۰۱۹ کاهش دهد.

در سوم ژانویه، این غول حوزه پرداخت دیجیتال در راستای ساخت و گسترش شرکت، آمریتا آهوجا را به عنوان مدیر ارشد مالی جدید استخدام کرد. وی سابقه فعالیت به عنوان مدیر ارشد مالی را در شرکت طراحی و تولید بازی‌های رایانه‌ای بلیزارد انترتینمنت در کارنامه خود دارد.

دورسی در رابطه با استخدام آهوجا گفت:

    آمریتا توانایی شناخت و متعادل‌سازی فرصت‌ها را وارد کسب‌وکار ما می‌کند و او انضباط ما در سرمایه‌گذاری، ساخت و دستیابی به موفقیت را تحکیم می‌بخشد.

همانطور که شرکت سلطه خود را در بخش پرداخت‌های گوشی و در بین صاحبان کسب‌وکار تقویت می‌کند، تحلیلگران انتظار رشد در جنبه‌های مختلفی از کسب‌وکار شرکت را دارند که شامل حوزه بیت کوین و کارت‌های نقدی است که به تازگی عرضه شده‌اند.

منبع: ccn

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  2  =