موج سواری با بلاک‌چین و رمزارزها

مدیر گروه سابین تجارت آریا در گفتگو با پایگاه خبری بانکداری الکترونیک:

علیرضا بزرگمهری مدیرعامل شرکت سابین تجارت آریا از ضرورت بیرون آمدن از قالب شعاری و رسیدن به شکل عملی مسائل حوزه بلاکچین و فین تک تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، علیرضابزرگمهری مدیر شرکت سابین تجارت آریا در ارزیابی بانکداري درشرایط تحريم اظهار داشت: بلاکچین و  رمزارزها  بر تحریم‌ها نمی‌تواند چندان موثر باشد چون کریپتو‌کارنسی در واردات و صادرات و معاملات سهم چندانی ندارد. اما می بنیم که برخی متاسفانه سوار موج‌ها می‌شده اند بدون اینکه دقیقا از بطن ماجرا باخبر باشیم.
شبکه شتاب پیشرو و اصلاحات نظام کارمزد

بزرگمهر با اشاره به این موضوع که در خصوص شبکه شتاب و شاپرک در جهان جزو کشورهای پیشرو هستیم و در سطح جهانی جایگاه خوبی داریم. گفت: اما در استفاده از ظرفیت های این شبکه ها  به شدت کند عمل می‌کنیم. مثلا برای بررسی و تایید یک دستگاه پوز باید 8 ماه صبر کنیم و منتظر تایید سرویس شاپرک باشیم. این ناکارآمدی نیاز به بهبود دارد و باید در این موارد به فرایندها سرعت ببخشیم.

مدیر عامل شرکت سابین تجارت آریا تصریح کرد: نظام کارمزد در 11 سال اخیر هیچ تغییری نکرده است در مقابل پیشرفت‌های تراکنشی که از لحاظ تجهیزات، فیزیک، خطوط مخابراتی و… داشته‌ایم به میزان قابل ملاحظه ای توسعه یافته اند؟ در تنظیم تغییر نظام کارمزد شاپرک باید با فعالان این حوزه وارد همکاری موثرتری شود و با ایجاد هم افزایی در میان نهادهای ذیربط این حوزه زمینه اصلاح نظام کارمزد در صنعت پرداخت الکترونیک در کشور را فراهم آورد.

آینده از آن فینتک‌هاست

بزرگمهری با اشاره به  فینتک‌ها و اثرات زیادی که در آینده بانکی ایران خواهند داشت گفت: در آینده محصولات جدید در حوزه پرداخت و بانکی توسط  فینتک‌ها انجام می شود اما این به شرطی که دسترسی‌های لازم را به آنها داده و رگولاتور حمایتشان کند.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی هم اکنون استقرار استاندارد PSD2 را در دستور کار دارد گفت: امیدواریم این استاندارد بتواند زمینه تسریع فعالیت های فینتکی در کشور را فراهم کند.
بزرگمهری با تاکید بر اینکه متاسفانه در همایش‌ها حرف‌های خوبی می‌شنویم ولی در عمل موانع قانونی در سرراه فینتک‌ها قرار می‌دهیم و اشاره به اینکه80 درصد تراکنش‌ها بر روی دستگاه پوز است و 20 درصد از آن روی کانال های دیگر پرداخت گفت: شاپرک بخش عمده نیروی خود را بر کنترل  این بیست درصد قرار داده  در حالی که از 80 درصد اصلی غافل است.
وی با بیان اینکه در وضعیت موجود کشور توجه معاونت فناوری های نوین بانک مرکزی و شاپرک بر هم اندیشی با فعالان و صاحبنظران حوزه بانکی و پرداخت کشور به پیشرفت این صنعت کمک شایانی خواهد کرد  گفت: چنین رویکردی فضای یکپارچه‌ای بین بخش خصوصی و رگولاتور ایجاد خواهد کرد.

سابین تجارت آریا

بزرگمهری با اشاره به نوع فعالیت سابین تجارت آریا اظهار داشت: حوزه تخصصی فعالیت ما در زمینه انواع دستگاه‌های پوز و گیفت‌کارت‌هایی است که کمی متنفاوت‌تر از سایر گیفت‌کارت‌هاست. دستگاه‌های همراه پرداخت ما با قیمت یک چهارم پوزهای معمولی عرضه می‌شود؛ با اندازه‌ کوچک‌تر و کیفیتی بالاترو تقریبا در این حوزه بی رقیب و تک هستیم.
بزرگمهری با اشاره به محصول جدید سابین که در هشتمین نمایشگاه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با همراهی بانک ایران زمین رو نمایی شد ادامه داد: در زمینه گیفت‌کارت‌ها تفاوتی اساسی با بقیه داریم. با مراجعه مشتری به سایت و انتخاب عکس‌های از پیش طراحی شده و یا آپلود کردن تصویر مورد نظر و منتخب ، گیفت کارت ما آماده و برای مشتری ارسال می‌شود. مشتری در هر ساعتی از شبانه روز می‌تواند با مراجعه به سایت مبلغ مدنظر خود را شارژ کرده و کارت را هدیه دهد.

آینده سابین تجارت آریا

وی با نیم‌نگاهی به برنامه‌های آینده سابین تجارت آریا ادامه داد: در زمینه APP نیز برنامه‌های جدیدی داریم و به زودی اولین APP در ایران را ارائه خواهیم داد که در زمینه کارت پرزنت و کارت نات پرزنت فعال است. به عبارتی در زمینه تمام دستگاه‌های پوز و کارهایی مثل کارت‌به‌کارت  و. .. خدماتی ارائه خواهیم داد. این سرویس تا یک ماه آینده در حوزه کارت نات پرزنت فعال خواهد شد. در زمینه کارت پرزنت نیاز به بررسی سرویس شاپرک داریم و احتمالا از اردیبهشت سال آینده قابل بهره‌برداری خواهد بود. در این APP پذیرای تمام کارت بانکی شتاب خواهیم بود.

خبرنگار: مژده باقری

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ⁄  8  =