سوپر مارکت مالی ابزاری برای ایجاد رفاه اجتماعی خواهد بود

​مدیرعامل بورس تهران :

در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سامانه پیشخوان کارگزاری در شعب منتخب بانک صادرات ایران به‌طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، با راه‌اندازی این سامانه، ٥٠ شعبه منتخب بانک صادرات ایران در سراسر کشور، خدمات کارگزاری ارائه خواهند کرد.
در مراسم بهره‌برداری رسمی از این سامانه، علی صحرایی، مدیرعامل شرکت بورس تهران، اقدام بانک صادرات ایران را در راه‌اندازی درگاه جدید خدمات کارگزاری در شعب منتخب این بانک قابل تقدیر دانست و آن را گامی در راستای توسعه بیشتر بازار سرمایه در مناطق مختلف کشور و تقویت تعامل بازارهای سرمایه و پول قلمداد کرد.

وی افزود: تقویت ارتباط بین بازار پول و بازار سرمایه اقدام مبارکی است و از تمامی دست‌اندرکاران در بانک صادرات ایران برای تحقق این مهم تشکر می‌کنم.
صحرایی با تأکید بر اینکه باید کیک بازار سرمایه را بزرگ‌تر کنیم، حضور کارگزاری بانک صادرات ایران در سراسر ایران و به‌ویژه در استان‌های کمتر برخوردار را در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تحسین کرد.

مدیرعامل شرکت بورس تهران با اشاره به اینکه کارگزاری بانک صادرات ایران در بین ١٠٨ کارگزاری موجود، با وجود شرایط رقابتی شدید بازار سرمایه رتبه ٣٢ را داراست، نتایج حاصله را ثمره تلاش و اندیشه مدیران و کارکنان بانک عنوان کرد.

وی گفت: ورود منابع مازاد به بازارهای مالی، آثار خیر و مثبتی دارد و تجمیع آنها در اقتصاد و تجمیع و هدایت سرمایه‌های خرد در شرکت‌ها موجب گردش چرخ کارخانجات می‌شود که از این رهگذر افزایش تولید ناخالص داخلی، تقویت اقتصاد، گسترش ثروت و رفاه عمومی حاصل می‌شود.

مدیرعامل شرکت بورس افزود: بانک صادرات ایران با راه‌اندازی سامانه پیشخوان کارگزاری در شعب خود، در راستای تحقق این موضوعات قدمی جدی برداشته است.
در این مراسم، مدیرعامل بانک صادرات ایران نیز با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در اقتصاد مسأله تخصیص صحیح منابع است، فلسفه شکل‌گیری علم اقتصاد را در وجود محدودیت منابع دانست و گفت: بدون هم‌افزایی بازار پول و بازار سرمایه، مسأله‌های بزرگ اقتصاد حل نمی‌شود و محدودیت‌هایی مانند تأمین نقدینگی در شرکت‌های صنعتی حل نمی‌شود.

حجت‌اله صیدی با تأکید بر ضرورت استفاده از ابزارهای مالی و دارایی‌های غیرفیزیکی در اقتصاد، گفت: به هر میزان که بازار مالی کشور که متشکل از دو بازار پول و سرمایه است، بیشتر تقویت شود و از بازار دارایی‌های فیزیکی پیشی بگیرد، مسئله تخصیص منابع بهتر حل شده و از افت نرخ رشد اقتصادی جلوگیری خواهد کرد.
صیدی با اشاره به قدمت ٦٧ ساله بانک صادرات ایران، گستردگی شعب آن را مزیت رقابتی مهمی برشمرد و بر افزایش کارایی شعب برای ارائه حداکثری خدمات مالی و مشاوره سرمایه‌گذاری تأکید کرد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به کسب رتبه پنجم این بانک از نظر شاخص فروش در میان ٥٠٠ شرکت برتر کشور، گفت: کارگزاری بانک صادرات ایران با تلاش همکاران در مسیر بازیابی جایگاه اول گذشته خود است و این امر با امید به داشتن یک کد بورسی برای هر ایرانی با استفاده از تمامی ظرفیت‌های بانک پیگیری می‌شود.
صیدی افزود: تعداد کد‌های سهامداری اکنون به ده و نیم میلیون کد رسیده و سهم عمده‌‌ای از خانواده‌های کشور را در برگرفته است. قطعاً رونق بازار سرمایه، افزایش رفاه عمومی و رشد و توسعه کشور را در پی دارد.

در ابتدای این مراسم مهدی کباری، مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات ایران با ارائه گزارشی از نحوه ارائه خدمات کارگزاری در ٥٠ شعبه این بانک گفت: با راه‌اندازی پیشخوان ارائه خدمات مالی بانک صادرات ایران در شعب، طی چهار ماه گذشته که دوره آزمایشی این طرح طی شد، صدای خدمات مالی و کارگزاری بورس از استان‌های مختلف کشور همچون چهارمحال و بختیاری به گوش می‌رسد و با دریافت بیش از پنج هزار کد بورسی جدید برای فعالان و کاربران علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بازار سهام، شعار «هر شعبه یک کارگزاری بورس» با جدیت دنبال می‌شود.

در ادامه این مراسم با حضور مدیرعامل بانک صادرات ایران و مدیرعامل شرکت بورس، سامانه پیشخوان کارگزاری سوپر مارکت مالی این بانک به طور رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
از زمان آغاز آزمایشی فعالیت کارگزاری سپهر در شعب منتخب بانک صادرات ایران، تاکنون بیش از دو هزار و ٥٠٠ نفر به صورت برخط و بیش از چهار هزار و ٢٠٠ نفر به صورت حضوری از خدمات کارگزاری سهام در ٥٠ شعبه منتخب در سراسر کشور استفاده کرده و به این ترتیب بالغ بر شش هزار و ٧٠٠ نفر بر تعداد استفاده‌کنندگان از خدمات کارگزاری سپهر افزوده شده است.
از زمان آغاز این طرح در شعب بانک، بیش از ٤٥ میلیارد ریال سفارش خرید و فروش آفلاین و بیش از ٢٠٥ میلیارد ریال معاملات برخط در این شعب انجام شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =