بلاک چین انقلابی در تحول بانکداری الکترونیک / بانک مرکزی در صدد بررسی صنعت بلاک چین و بهره گیری از آن در کشور

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی کشور؛

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی کشور گفت، بلاک چین انقلابی در تحول بانکداری الکترونیک در سراسر جهان محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، علی دیواندری با اشاره به دستاوردهای بسیار مهم نظام بانکداری گفت این دستاوردها قابل چشم پوشی نیست و به گفته بسیاری ازصاحب نظران ایران در زمینه پیاده سازی بانکداری الکترونیک یکی از کشور های پیشرو است.
وی  با بیان اینکه نباید از تحولات آتی تکنولوژی عقب ماند تصریح کرد به همین منظور در هشتمین همایش سالانه بانکداری و نظام های پرداخت به موضوع بلاک چین که در برگیرنده تحولات آتی است پرداخته شده است.

دبیر هشتمین همایش سالانه نظام بانکی الکترونیک و نظام های پرداخت عنوان کرد زمانی که از انقلاب بلاک چین به عنوان یک انقلاب بانکی یاد می شود باید با یک بینش عمیق نسبت به ایجاد تحولات توسط این تکنولوژی برای رسیدن به یک انقلاب مطلوب گام برداشته شود تا از کج روی ها و اتلاف منابع پرهیز شود .
دیواندری عنوان کرد در شرایطی که تحولات گسترده ای به واسطه این تکنولوژی های جدید ایجاد شده رهبری متعلق به کشور هایی است که از ظرفیت این انقلاب بیشترین بهره برداری را داشته باشند .

وی گفت: کم توجهی به انقلاب بلاک چین می تواند صنعت بانکداری کشور را از ورود به حوزه های جدید و پیشرفت در این صنعت باز می دارد .
دیواندری خاطرنشان کرد افزایش دقت و سرعت در انجام فرآیندها و کاهش سیستم های درگیر  از مهم ترین معیار  انقلاب بلاک چین است.
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی کشور افزود: صنعت بلاک چین با تحول اساسی و گسترش مالی در بازار های ملی و بین‌المللی با اعتماد مبتنی بر اشتراک و تحول جدید برای دستیابی به اکوسیستم های بانکی و الکترونیک خارج از مرزهای جغرافیایی در حال پیشرفت است.
وی افزود در این میان با توجه به تحول و افزایش تولید در بازار جهانی در بستر بلاک چین، ضرورت دارد با آماده سازی ذهنیت سیاستگذاران و همراه با جریانات اصلی پرداخت و کنترل حجم پول و نظارت بر تراکنش ها این صنعت را مورد توجه قرار داد.

دیواندری عنوان کرد بانک مرکزی نیز با ورود به این موضوع و توجه به صنعت بلاک چین در صدد است با بررسی و مطالعه آن ارزش افزوده های جدیدی را در بانکداری کشور و خاورمیانه ایجاد کند و در این راستا با گسترش رمز ارز ها سرعت بالایی را در انتقالات بین المللی در چهارچوب های فنی  و کاربردی داشته باشد .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانکداری الکترونیک هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت از امروز به مدت دوروز در سالن همایش های برج میلاد در حال برگزاری است در این رویداد شرکت های الکترونیک در حوزه بانکی آخرین دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته اند و مدیران ارشد حوزه اقتصاد و بانکداری الکترونیک در نشست های علمی تخصصی موارد علمی به روز را به شرکت کنندگان ارائه می دهند.

خبرنگار؛ کبری محمدی

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  82  =  92