نوسانات بیت‌کوین استفاده از بلاکچین را راکد کرد

میثم عبداللهی مدیر توسعه کسب و کار پیمنت اکسپرس عنوان کرد:

برای پیشرفت و ثبات فناوری بلاکچین لازم است دولتی‌ها و بخش خصوصی از این سرویس بیشتر بهره بگیرند و بانک مرکزی هرچه سریع‌تر قانونی شفاف در این رابطه ارائه دهد.

میثم عبداللهی مدیر توسعه کسب‌و‌کار پیمنت اکسپرس در گفتگو با پایگاه خبری بانکداری الکترونیک درباره بررسی فناوری بلاک‌چین و رمز ارز عنوان نمود: برای استفاده اصولی از بلاک‌چین‌ها و درآمدزایی از این فناوری به عمق بیشتری در بازار نیازمندیم. نوساناتی که بیت‌کوین در بازار جهانی و ارز در سطح بازار داخلی داشته سبب شد مشتری این بازار به رکود دچار شده و کمترین رغبت را برای استفاده از این خدمات داشته باشد. برای پیشرفت و ثبات این حوزه لازم است دولتی‌ها قسمتی و بخش خصوصی بخشی از این سرویس را بگیرند و بانک مرکزی هرچه سریع‌تر قانونی شفاف در این رابطه ارائه دهد.

 

 

عبداللهی با اشاره به این نکته که شرایط اقتصادی رابطه مستقیمی با پایداری دارد، عنوان نمود: تا زمانی که شرایط اقتصادی با پایداری مواجه نشود، بی شک مشتری هم ثبات نخواهد داشت. نوسانات و ناپایداری در ارز فلج‌کننده‌ترین موردی است که کسب‌و‌کارها می‌توانند با آن مواجه شده دست‌وپنجه نرم کنند.

عبداللهی با اشاره به اینکه پیمنت اکسپرس بیشتر بر روی تبادلات مالی مانور می‌دهد و با اولویت قرار دادن کریپتو کارنسی قصد حرکت به سمت فناوری بلاک‌چین را ندارد، عنوان نمود: به فکر ورود به حوزه بلاک‌چین نیستیم اما قطعا آینده شفافی در انتطار این نوع فناوری است. برنامه های پیمنت اکسپرس در راستای تبادلات مالی است. تخصص ما بیشتر بر روی مانور کریپتو کارنسی( ارز دیجیتال) است و در حوزه‌ای مثل بلاک‌چین که بالطبع علم و دانشی نداریم قصد ورود و ادامه مسیر نیز نداریم.

تکنولوژی بلاک‌چین، راهی تضمین شده و امن برای انتقال یک ارز دیجیتال از فردی به فرد دیگر به وسیله اینترنت است، به طوری که هیچ کس نمی تواند مشروعیت این انتقال را به چالش بکشد. عواقب این پیشرفت اصلا قابل اغراق نیست. تفاوت آن با سیستم‌های دیگر این است که اطلاعات ذخیره شده روی این نوع سیستم، میان همه اعضای شبکه به اشتراک گذاشته می‌شود و با استفاده از رمزنگاری امکان حذف و دستکاری اطلاعات ثبت شده تقریبا غیرممکن است. بیت کوین اولین کاربرد این فناوری بود. حال نوع  و ادامه پیشرفت این فناوری در کشور جای بحث و صد البته جای کار دارد.

 

 

پیمنت اکسپرس یکی از استارتاپ‌های فعال در حوزه پرداخت‌های ارزی الکترونیک و آنلاین است که شامل پرداخت‌های ویزا و مستر کارت، وب‌مانی و دیگر ارزهای الکترونیک، پرداخت‌های آزمون‌های بین‌المللی مثل تافل، پرداخت هزینه سفارت‌ها، پرداخت هزینه ژورنال و کنگره‌های بین‌المللی و نقد کردن درآمد ارزی فریلنسرها است.

شایان ذکر است درتاریخ نهم و دهم بهمن ماه، هشتمین همایش بانکداری الکترونیک با هدف بررسی فین‌تک و بلاک‌چین‌ها در بانکداری نوین در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

84  ⁄    =  12