ایران به زودی از ارزرمزملی با هدف دور زدن آمریکا و سوئیفت رونمایی می‌کند

یوری پریپاکچین، مدیر انجمن صنعت کریپتو و بلاک چین در روسیه در این باره به الجزیره گفت: بر اساس اطلاعاتی که در اختیار داریم، فعالیت های پیرامون توسعه سیستم ایرانی سوئیفت هم اکنون در جریان است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، الجزیره نوشت: ایران هفته جاری در یک همایش بانکی و پرداخت از ارز رمز ملی خود رونمایی می‌کند.
 
الجزیره در ادامه به بررسی ارزرمز ملی در ایران، روسیه و ونزوئلا پرداخته و می نویسد که عمده دلیل راه اندازی ارزرمزهای ملی در این کشورها دور زدن تحریم‌های آمریکا است.
 
در ادامه این گزارش را می خوانید:
 
ایران که از ابتدای نوامبر با دور جدیدی از تحریم های آمریکا مواجه شده است، پیش از این در نظر داشت تا از ابزارهای مالی مبتنی بر بلاک‌چین به عنوان راهی برای کنار گذاشتن و دور زدن محدودیت‌های اعمال شده بر رشد اقتصادی خود استفاده کند.
 
درادامه این گزارش آمده است: با وجود اینکه ارزدیجیتال معرفی شده از سوی بانک مرکزی ایران پشتوانه ریال را به همراه دارد، اما قرار است جایگزینی برای سیستم سوئیفت باشد، سیستم سوئیفت یک سیستم راه حلی بین المللی برای نقل و انتقال پول است که برخی از بانک های ایران به آن دسترسی ندارند.
 
منابع نسبت به استفاده از این ارزرمز در مقیاس وسیع ابراز عدم اطمینان کردند اما استفاده های داخلی از ارزرمز مانند پرداخت مشتری احتمالا یکی از گزینه های رونمایی از این ارزرمز است.
 
یاشار راشدی، توسعه دهنده بلاک چین در شرکت رادفا ایران در این باره به الجزیره گفت: آنها قطعا نمی توانند با توجه به ماهیت متمرکز ارزهای دیجیتال، جایگزینی برای بیت کوین داشته باشند. اما وجود آن بی ضرر است.
 
وی افزود: ممکن است ارزرمز ملی ایران استفاده روزانه  و در میان عموم مردم نداشته باشد اما می تواند جنبه های جدیدی را به استارتاپ‌ها و توسعه دهندگانی که مجبور به کار با ای‌پی های متمرکز بانکی هستند ایجاد کند.
 
ایران یکی از چندین کشور جهان است که به دنبال ایجاد ارزهای دیجیتال متمرکز شده همچنین با هدف مقابله با تحریم های آمریکا است.
 
یک مقام دولتی روسیه نیز در این زمینه اخیرا گفته بود: پروژه روسیه در این زمینه با نام کریپتو روبل نیز چندین سال با اجرایی شدن فاصله دارد. ارز دیجیتال ونزوئلا، پترو نیز هم اکنون در حال اجرایی شدن است اما با اتهامات متعددی همچون غیرقانونی بودن مواجه است.
 
بر اساس تفاهم نامه ای که اخیرا در زمینه بلاک چین میان ایران، روسیه و ارمنستان به امضا رسیده است، قرار است سیستمی بر اساس بلاک چین برای جایگزینی سوئیفت میان سه کشور راه اندازی شود.
 
یوری پریپاکچین، مدیر انجمن صنعت کریپتو و بلاک چین در روسیه در این باره به الجزیره گفت: بر اساس اطلاعاتی که در اختیار داریم، فعالیت های پیرامون توسعه سیستم ایرانی سوئیفت هم اکنون در جریان است.
 
در دسامبر گذشته، نمایندگان مجلس آمریکا هشدار دادند که هر شکل از ارزهای دیجیتال ایرانی را تحریم خواهند کرد.

 

منبع: فابانیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

94  −    =  85