نگاه عمیق به فناوری بلاک‌چین در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک

مدیر گروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی گفت: هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت به دنبال نگاه عمیق به فناوری بلاک‌چین است تا صنعت بانکی به درستی هدایت شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، نیما امیر شکاری درباره فناوری بلاک‌چین گفت: یکی از تکنولوژی‌هایی که در چند سال اخیر به یک ترند به خصوص در صنایع مالی تبدیل شده بلاک‌چین است که یکی از کاربردهای دفتر کل توزیع شده یا همان DLT محسوب می‌شود که حدود ۲۰ سال از ظهور آن زمان می‌گذرد که به تدریج به بلاک‌چین تبدیل شده که از طریق بلاک‌چین کاربری‌های بسیار زیادی در صنایع مالی و غیره در حال توسعه و گسترش است.

مدیر گروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و پانکی بانک مرکزی درباره محوریت همایش امسال در حوزه فناوری زنجیره بلوک با شعار انقلاب بلاک‌چین گفت: امسال قصد داشتیم تا عمیق‌تر به فناوری بلاک‌چین نگاهی داشته باشیم که یکی از دلایل آن برداشت‌های مختلف از بلاک‌چین در صنعت مالی است که برخی از آنها کاربری‌ها و برداشت‌های نابالغ، نادرست یا مفید است که می‌تواند بانک‌ها را در برخی موارد به بیراهه هدایت کند یا برای بانک‌ها مفید واقع شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس نیز تصمیم گرفته شد تا در هشتیمن همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت از استاتید و کارشناسان داخلی و خارجی در بخش فناوری و بلاک‌چین دعوت شود تا به بانک‌ها در حوزه بلاک‌چین برای هدایت صنعت بانکی به سوی استفاده و سرمایه گذاری مناسب مشاوره دهند.

عضو کمیته علمی هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با بیان اینکه انتقال دانش در حوزه فناوری‌های مالی ضرورت دارد، گفت: در میان فناوری بلاک‌چین، ارزهای رمزنگار، بیت کوین و سایر رمز ارزها تفاوت‌هایی وجود دارد و همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت به دنبال معرفی این فناوری‌های جدید است چرا که بسیاری از مخالفت‌ها با این دسته فناوری‌ها به دلیل عدم شناخت درست از تفاوت‌های میان فناوری‌های جدید مطرح شده، ایجاد شده است.

امیرشکاری تاکید کرد: هر فناوری دارای مزایا و معایبی است که می‌تواند استفاده از آن به نفع یک نظام باشد یا به ضرر آن نظام تمام شود. مدیر گروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی بانکی بانک مرکزی افزود: در شروع فعالیت فناوری بلاک‌چین قطعا تخلفات متعددی رخ خواهد داد و مخالفان این فناوری نیز به تخلفات رجوع و استناد می‌کنند، اما با فعالیت این فناوری، گذشت زمان  و رسیدن بلاک‌چین در کشور به بلوغ و همچنین شناخت کامل فناوری بلاک‌چین توسط دستگاه‌های قانونگذار و جانبی از جمله پلیس و قوه قضاییه می‌توان امیدوار بود تا خلاءهای قانونی و امنیتی آن رفع شود تا بلاک‌چین به پایداری برسد و نسبت به نسل قبل خود میزبان تعداد بیشتری کاربر باشد.

 

منبع: ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  4