غول تجارت الکترونیک چین «alibaba» سیاست آمریکا علیه هوآوی را غیرمنصفانه خواند

شرکت علی بابا سیاست آمریکا علیه هوآوی را غیرمنصفانه خواند و اعلام کرد که یک طرح سیاسی پشت آن است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از رویترز، شرکت علی بابا غول تجارت الکترونیک چین اقدامات ایالات متحده را برای محدود کردن دسترسی هوآوی به بازارهای غربی مورد انتقاد قرار داد. شرکت علی بابا اعلام کرد که پشت این طرح یک برنامه سیاسی است و واشنگتن به همراه متحدین خود در تلاش برای اجرای این طرح است.

در همین حال «جو تسای» معاون اجرایی شرکت علی بابا گفت: فکر می کنم که آنچه آمریکا با متحدین خود به دنبال انجام آن است، کمی غیر منصفانه و قطعا پشت آن یک طرح سیاسی است. متحدین اصلی آمریکا که در این طرح شرکت دارند شامل نیوزلند، استرالیا، کانادا و بریتانیا هستند که مدعی شدند استفاده از تجهیزات هوآوی تهدیدی برای امنیت ملی آنها است.

همچنین دستگیری رییس مالی هوآوی در کانادا اختلاف دیپلماتیکی بین کانادا و چین ایجاد کرده و تلاش آمریکا برای استراد او به واشنگتن آتش جنگ تجاری آمریکا و چین را بیشتر مشتعل کرد. پیش از این «جک ما» موسس علی بابا نسبت به جنگ تجاری میان آمریکا و چین انتقاد کرده بود و این اختلاف را احمقانه ترین چیز در این جهان عنوان کرد و هشدار داد که ممکن است ۲۰ سال طول بکشد.

بر پایه این گزارش، شرکت هوآوی اعلام کرد ممکن است از برخی کشورهایی که بر علیه آن موضع گرفته اند خارج شود و با صراحت اعلام کرد که حتی بدون بازار ایالات متحده می تواند بزرگترین فروشنده گوشی هوشمند در جهان باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  +    =  79