باید مبارزه با پولشویی را در کشور تقویت کنیم

معاون شبکه شرکت خدمات انفورماتیک:

محرمیان تاکید کرد: قطعا اگر تحریم‌ها وجود نداشتند فین‌تک‌ها می‌توانستند فرصت‌های بهتری را ایجاد کنند، به طور مثال برخی از این فین‌تک‌ها می‌توانستند درآمدهای ارزی داشته باشند، اما معتقدم ما با وجود تحریم‌ها نیز قادر به آن هستیم که یک فرایند درون زا و ارزش درونی را ایجاد کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مهران محرمیان معاون شبکه شرکت خدمات انفورماتیک درباره روند توسعه شبکه پرداخت الکترونیک در کشور گفت: در صنعت پرداخت یک دوره طلایی را گذراندیم، به گونه‌ای که از فضایی که همه پرداخت‌ها به صورت نقد انجام می‌شد و اتوماسیون بانکی نداشتیم، اکنون به جایی رسیده‌ایم که ضریب نفوذ بسیار بالا را در حوزه پرداخت الکترونیک و با مشارکت همه مردم تجربه می‌کنیم.
 
وی افزود: رشد خوبی در زمینه توسعه و پیشرفت پرداخت الکترونیک تجربه کردیم و توانستیم خودمان را به آن چیزی که در بسیاری از کشورهای دنیا در این حوزه وجود دارد نزدیک کنیم، به گونه‌ای که حتی بحث‌های جدیدی که در این زمینه در دنیا مطرح می‌شود مانند پرداخت همراه و مشابه آن را ما با فاصله و تاخیر کوتاهی در کشورمان شاهد هستیم.
 
محرمیان با بیان اینکه فضای پرداخت الکترونیک در کشور امروز دارای فضای مدرنی است، گفت: همان بحث‌هایی که در سطح بین‌المللی در این زمینه وجود دارد در کشورمان نیز در جریان است و با فاصله‌ی کمی با دنیا در زمینه پرداخت در حال حرکت هستیم.
 
وی با اشاره به چالش‌ها و موانع روند توسعه صنعت پرداخت در کشور گفت: یک سری چالش‌های جدی در این حوزه وجود دارد که یکی از آنها، نظام کارمزدی است که برنامه‌های خوبی برای اصلاح آن وجود دارد و لزوم این کار مورد توافق همه است و فکر می‌کنم به زودی این اتفاق خواهد افتاد.
 
محرمیان افزود: از سوی دیگر، من فکر می‌کنم برای اتصال به نظام بین‌المللی هنوز اقداماتی باید انجام شود، البته این به آن معنا نیست که قرار است به زودی گشایشی ایجاد شود و این اتصال برقرار شود. اما فراتر از این اتصال، مقتضیات آن اهمیت دارد. برای اینکه این اتصال را برقرار کنیم لازم است که امنیت و هوشمندی را ارتقا دهیم و مبارزه با پولشویی را در کشور تقویت کنیم.
 
وی با بیان این که اقدامات خوب و مثبتی در این زمینه آغاز شده است و باید ادامه پیدا کند، گفت: من فکر می‌کنم با اقدامات خوبی که چه در مجموعه شرکت خدمات انفورماتیک و یا جاهای دیگر کشور در حال انجام است انشالله به این سمت هم حرکت می‌کنیم و فضای بهتری را شاهد خواهیم بود.
 
محرمیان با اشاره به این که، در کوتاه مدت ریسک جدی از بابت تحریم‌ها در حوزه پرداخت مشاهده نمی‌کند، تاکید کرد: من فکر می‌کنم، نظام کارمزدی و هم‌چنین پیش نیازهای اتصال بین‌المللی عمده چالش‌های صنعت پرداخت در کشور را تشکیل می‌دهند.
 
وی با بیان اینکه تحریم‌ها بر صنعت فناوری های نوین مالی بی تاثیر نیست تاکید کرد: ما در حوزه فین‌تک، یک نگاه به درون داشتیم، و کسانی که در این حوزه در حال فعالیت هستند بر مبنای داشته‌هایشان در حال حرکت هستند و شاهد نتایج مثبتی در این زمینه بوده‌ایم. اما من فکر نمی‌کنم به طور کلی تحریم تاثیر عمده‌ای بر فعالیت و توسعه فین‌تک‌ها داشته باشد.
 
محرمیان تاکید کرد:  قطعا اگر تحریم‌ها وجود نداشتند فین‌تک‌ها می‌توانستند فرصت‌های بهتری را ایجاد کنند، به طور مثال برخی از این فین‌تک‌ها می‌توانستند درآمدهای ارزی داشته باشند، اما معتقدم ما با وجود تحریم‌ها نیز قادر به آن هستیم که یک فرایند درون زا و ارزش درونی را ایجاد کنیم.
 
وی در پایان تاکید کرد: آینده متعلق به فین تک‌ها است و پرداختن به آنها ضروری است و چه بخواهیم و چه نخواهیم آینده صنعت پرداخت در اختیار کسب و کارهای نو در عرصه فناوری‌های مالی است.

 

منبع: فابانیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  ⁄  6  =