مسکو :اقدام علیه ایران، تهدید علیه امنیت ملی روسیه است

یکی از مقامات روسیه اعلام کرده است که روسیه هر گونه اقدام نظامی علیه برنامه هسته ای ایران را اقدام و تهدیدی علیه امنیت ملی خود تلقی خواهد کرد.

به گزارش «تابناک» ، «دیمتری روگزین» ، نماینده روسیه در سازمان ناتو که در بروکسل سخن می گفت اعلام کرد که ایران همسایه ماست و هر اقدام نظامی علیه ایران تهدیدی علیه روسیه تلقی خواهد شد.

وی همچنین اضافه کرد ما مخالف گسترش سلاح های هسته ای هستیم ، اما در عین حال از این حمایت می کنیم که هر کشوری از جمله ایران نیازهایی را که احساس می کند با برآورده کردن آن احساس راحتی می کند را برآورده کند .

اظهارات این مقام روس دقیقا دو روز پس از ترور دو تن از دانشمندان هسته ای ایران ، منتشر شده است و منابع مطلع این موضع گیری را واکنش روسیه به این عملیات تروریستی می دانند.

دیتمری روگزین که در حال حاضر نماینده روسیه در سازمان ناتو است در ماه دسامبر به معاونت نخست وزیر منصوب شده و در آینده همکاری نزدیکی با ولادیمیر پوتین خواهد داشت . وی پس از بازگشت به روسیه مدیریت بخش تسلیحاتی روسیه را بر عهده خواهد داشت .

در روز های اخیر مواضع متفاوتی از سوی مقامات روس درباره برنامه هسته ای ایران شنیده می شود و در حالی که روگزین اقدام نظامی علیه ایران را تهدید امنیت ملی روسیه می نامد ، در همان حال مقامات دیگر روسیه به انتقاد از برنامه هسته ای ایران می پردازند.

به نظر می رسد مواضع مقامات روسیه در قبال ایران به مواضع آنان در قبال غرب مرتبط است و نه روابطشان با ایران . یعنی مقامات روسی که با سیاست های غرب مخالفند در پس برنامه هسته ای ایران مخالفتشان را ابراز می کنند و مقامات روسی که موافق سیاست های غرب هستند ، موافقت خودبا غرب را در قالب انتقاد از برنامه هسته ای ایران اظهار می کنند .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  14