در رویداد «سامیکس» چه گذشت؟/ از معرفی استارتاپ‌های برتر ایران تا برگزاری پنل سرمایه‌ خارجی

دومین کنفرانس بین‌المللی پژوهش در نوآوری و فناوری «سامیکس» چهارشنبه گذشته (سوم بهمن ماه) در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد و طی آن استارتاپ برتر ایران به رای هیئت داوران انتخاب و معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سالن مرکز همایش های بین المللی ابوریحان در دانشگاه شهید بهشتی تهران، عصر چهارشنبه گذشته شاهد حضور جوانان و علاقه مندان فعال درعرصه استارتاپی در کنار بزرگان این حوزه بود تا استارتاپ های برتر کشور به رای هیئت داوران شناخته شده و به سرمایه گذاران معرفی شوند.
 
در ابتدای این رویداد، پویا کندری، مدیرعامل شتابدهنده فارابی به سخنرانی پرداخت و گفت: شتابدهنده فارابی در سال 1395 تاسیس شد و  اولین استارت‌آپ مهر همان سال به فارابی اضافه شد. وی همچنین  از پذیرش ۱۶ استارت‌آپ، ۳ شرکت دانش‌بنیان و اشتغالزایی مستقیم برای ۱۰۰ نفر  خبر داد و گفت، خدمات این شتاب‌دهنده در حوزه فین‌تک‌ها تخصصی‌تر است و در حال حاضر ظرفیت پذیرش ۱۶ استارت‌آپ جدید وجود دارد.

در ادامه این رویدادف کوروش پرند رياست پارك علم و فناوري دانشگاه شهيدبهشتي در سخنانی تاکید کرد: براي ايجاد بستري باز جهت فعاليت و كارافريني جوانان در اين دانشگاه تلاش مي‌كنيم.
 
وی افزود: شتابدهنده فارابي، شركتي موفق در حوزه فينتك است و  شركت هاب، تلاش مشترك دانشگاه شهيدبهشتي و همراه اول در حوزه فناوري اطلاعات است.
 
وی همچنین بر آمادگی دانشگاه شهید بهشتی جهت سرمايه گذاري مالي و همكاري با استارتاپ ها، شتابدهنده ها و تيم هاي باانگيزه و منسجم تاکید کرد.
 
همچنین در ادامه این رویداد باقر صمدي مديركل توسعه محصول ايرانسل، از اقدامات ايرانسل در حوزه استارتاپي گفت و تاکید کرد: که ايرانسل اماده ي ارائه ي زيرساخت به استارتاپ ها است و برنامه های گسترده ای در این زمینه دارد.
 
استارتاپ‌های برتر راه یافته به دوره نهایی
 
روند برگزاری این رویداد نیز به صورت بود که در دو مرحله 10 استارتاپ راه یافته به مرحله نهایی به ارائه و معرفی استارتاپ های خود در مقابل هیئت داوران و حاضران پرداختند. هر تیم استارتاپی بین 3 تا 5 دقیقه زمان فرصت داشت تا به بخش های مختلف استارتاپ خود بپردازد و در انتها 3 دقیقه زمان داشت تا به سوالات داوران نیز پاسخ دهد.
 
استارتاپ «الوپارک»، در زمینه جستجو و رزرو انلاين جاي پارك، استارتاپ «هوم»، راهكاري براي استفاده از گوشي موبايل به جاي همه ي كليدهايي كه در اختیار داریم، «دِري كوين» كيف پول ارزهاي ديجيتال، «زوپ» فعال در حوزه خدمات پزشكي، «لوكوبوك» شبكه اجتماعي با محوريت نويسندگي و كتابخواني، «پیدو» سوخت رسان سیار، «اینکوباک» سامانه خرید و فروش محصولات کشاورزی، «ناربو» بستری برای ترجمه تخصصی، «تحلیلگر امید» بستری دانش بنیان برای مدیریت پول و سرمایه استارتاپ های برتر راه یافته به دوره نهایی بودند.
 
در این رویداد، مقام نخست استارتاپ برتر کشور به استارتاپ لوکوبوک رسید، مقام دوم به استارتاپ پیدو و مقام سوم نیز به استارتاپ زوپ رسید. استارتاپ پیدو همچنین توانست رای مردمی را کسب کند.
 
در این رویداد همچنین چند پنل نیز با حضور کارآفرینان موفق کشور برگزار شد. بر همین اساس میزگردی با عنوان  سرمایه خارجی با حضور ژوبين علاقبند، مديرعامل اسنپ، باقر صمدي، مديركل توسعه محصول ايرانسل، فرشيد گلزاده، مديرعامل سابق فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي رفاه، رضا كلانترنژاد، مديرعامل كارخانه‌نواوري  و حبيب ارين، گرداننده پنل ساميكس برگزار شد.

در این پنل باقر صمدی مدیر توسعه خدمات ایرانسل با بیان اینکه ایرانسل یکی از موفق ترین نمونه های سرمایه گذاری خارجی در ایران است، تاکید کرد: در سال ۸۲ ام‌تی‌ان با سرمایه ۱.۲ میلیارد دلار وارد ایران شد و در مجموع تا کنون ایرانسل بیش از ۵ میلیارد دلار جذب سرمایه داشته است.
 
همچنین پنل گپ و گفت تخصصی حوزه BTL و ATL با سردبیر دیجیاتو و مدیرعامل روبیکا نیز برگزار شد و رضا جوکار نراقی درباره فعالیت های روبیکا به ارائه توضیحاتی پرداخت.

سامیکس، یک رویداد ملی است که با هدف رشد ایده ها، پرورش استارتاپ ها، ساخت شرکت ها و بازارهای در حال توسعه میان استارتاپ های برتر کشور برگزار می شود، در این رویداد از میان 250 تیم ثبت نام شده در شهرهای شیراز، اسفهان و تهران، 10 تیم برگزیده انتخاب شدند و در مرحله نهایی رقابت به ارائه و معرفی استارتاپ های خود در مقابل هیئت داوران و همچنین حاضران پرداختند.
 
هدف از برگزاری این رویداد این بود که شبکه سرمایه گذاران مرتبط با سامیکس با استارتاپ های برتر کشور آشنا شوند و سرمایه گذاری مورد نیاز آنها را انجام دهند تا ضمن برطرف شدن مشکلات استارتاپ ها آنها بتوانند به مرحله سوددهی برسند و محصولات خود را در بازارهای جهان عرضه کنند.

 

منبع: فابانیوز

 

 
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  10