چرا BIG DATA همچنان فرصت بزرگی برای بانک‌ها است؟

بانک‌ها دریافته‌اند که کلان داده به معنای پول بزرگ است. کلان‌داده، فرصت بزرگی را برای بانک‌ها فراهم کرده است و بانکدارهای آسیایی می‌دانند که عدم شناخت ارزش واقعی داده، می‌تواند منجر به آن شود که از چشم‌انداز رقابت بانکداری در منطقه عقب بمانند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از فابانیوز، به نقل از techwireasia، به همین خاطر است که بانکدارها در آسیا، در میان برترین بانک‌هایی قرار دارند که در زمینه کلان داده و تحلیل بازار در سال گذشته میلادی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
 
شرکت اطلاعات بازار جهان (IDC) پیش‌بینی کرده است که درآمدهای ناشی از کلان داده و تحلیل بازار در منطقه آسیا به 14.7 میلیارد دلار در سال 2018 می‌رسد که چیزی در حدود افزایش 14.4 درصدی نسبت به آمار سال 2017 است. تحلیلگران بر این باور هستند که این رشد، ناشی از سرمایه‌گذاری بانک‌ها، مخابرات و شرکت‌های تولیدی در این زمینه است.
 
واضح است که کلان داده در صدر برنامه‌های رهبران بانکی در جهان قرار دارد و برای به دست آوردن توانایی استفاده از ظرفیت‌های کلان داده در رقابت با یکدیگر هستند.
 
در ادامه به راه‌هایی که بانک‌ها می‌توانند از کلان داده استفاده کنند اشاره می‌کنیم:
 
افزایش شخصی‌سازی و متقاعدسازی
 
بانک‌ها به اعتبارات و تاریخ مشتریان خود، تراکنش‌ها بانکی آنها و همچنین تعاملات اجتماعی آنها دسترسی دارند. در نتیجه، آنها معمولا در جریان نیازهای مربوط به مشتریان خود شامل خرید، هزینه کرد و الگوهای پرداختی آنها قرار می‌گیرند.
 
بانک‌ها با استفاده از این اطلاعات می‌توانند محصولاتی را مناسب مشتریان خود شخصی‌سازی کنند و خدماتی را ارائه دهند که مناسب نیازهای مشتریان آنها است.
 
کلان داده همچنین می‌تواند به بانک‌ها کمک کند که محصولات خود را در فضای مناسب‌تری به فروش برسانند.
 
محافظت از مشتریان
 
بانک‌ها می‌دانند که مشتریانشان معمولا در چه مواقعی وارد حساب بانکی خود می‌شوند و برای چه کسانی پول انتقال می‌دهند. آنها همچنین بر اساس هزینه کردهای آنها از کارت‌های اعتباریشان می‌دانند که مشتریانشان در داخل کشور هستند و یا خارج از آن، آنها همچنین قادر هستند که به این اطلاعات دست پیدا کنند مشتریان به طور کلی ترجیح می‌دهند به چه صورت پرداخت خود را انجام دهند.
 
در نتیجه، بانک‌ها می‌توانند الگوریتم‌هایی را ایجاد کنند تا در جریان تراکنش‌هایی که ممکن است تقلبی باشند قرار بگیرند.
 
ایجاد پیشنهادهای معنادار
 
کلان داده به بانک‌ها اجازه می‌دهد که به درستی مشتریان خود را بشناسند. آنها اطلاعات شخصی درباره مشتریان خود دارند و وقتی آنها را با اطلاعاتی که درباره انتخاب‌ها، عادات و درآمدهای آنها تلفیق می‌کنند به آنها کمک می‌کند که تصویر کامل‌تری از مشتری خود داشته باشند. بانک‌ها با استفاده از این اطلاعات می‌توانند محصولات و راه‌حل‌های بهتری را ایجاد کنند تا بتوانند از مشتریان خود حمایت کنند.
 
در حقیقت، بانک‌ها با شناختن مشتریان خود می‌توانند محصولات خود را به خوبی عرضه کنند و سرویس‌هایی را ارائه دهند که با نیازها و منافع مشتریان هماهنگ باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

52  −    =  42