تاثیر تعطیلی دولت آمریکا بر روی ETF بیت کوین

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به دلیل تعطیلی دولت ایالات متحده، تمامی فعالیت‌های بلاتکلیف اداری در حال اجرا را به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، هرچند با استناد به گفته‌های یک متخصص حقوقی، کمیسیون از لحاظ قانونی این اختیار را ندارد که تصمیم درباره طرح پیشنهادی ETF بیت کوین ون‌اِک/سالیدایکس را بیش از این به تأخیر بیاندازد.

علی‌رغم تعطیلی دولت، شاهد به تأخیر افتادن ETF نخواهیم بود

به دستور کمیسیون در تاریخ ۱۶ ژانویه، تمامی اقدامات در حال اجرا به دلیل «عدم تخصیص منابع مالی کافی» به حالت تعلیق درآمده است.

طبق اسناد و مدارک، تمامی فعالیت‌های اجرایی SEC که قرار بوده در زمان مقرر درباره آن‌ها تصمیم‌گیری شود، در وضعیت تعلیق قرار گرفته‌ است.

جیک چروینسکی، متخصص حوزه حقوقی، در این باره اظهار داشت که هرچند پیش از این دستور SEC و با وجود تعطیلی کمیسیون، فعالیت‌های اداری در جریان بوده و تغییری در زمان ضرب‌الاجل‌ها نیز به وجود نیامده است.

با این حال که SEC از ادامه فعالیت‌های خود به صورت موقتی دست برداشته، گروه‌های علاقه‌مند می‌توانند با ارائه درخواست‌های خود در صورتی که خارج از چارچوب دستور اعلام شده SEC باشد، خواستار ادامه یافتن روند بررسی در مورد طرح‌های پیشنهادیشان شوند.

به گزارش بیتکوینیست، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تا تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۱۹ زمان دارد تا در مورد طرح پیشنهادی ETF بیت کوین ون‌اِک/سالیدایکس که CBOE از آن حمایت می‌کند، تصمیم‌گیری کند.

صرف‌نظر از دستور جدید، کمیسیون حق به تأخیر انداختن ضرب‌الاجل تصمیم‌گیری را دیگر ندارد. جیک چروینسکی در این باره می‌گوید:

    طبق اساسنامه، این موضوع چیزی را درباره مهلت مقررشده عوض نمی‌کند و نمی‌توان آن را به تأخیر انداخت.

کمیسیون پیش از این چند بار زمان تصمیم‌گیری درباره طرح پیشنهادی ETF را به تأخیر انداخته است که آخرین آن در ماه دسامبر اتفاق افتاد.

از طرفی تعطیلی SEC به برخی شایعات از جمله تایید خودکار ETF بیت کوین در صورت رد شدن زمان مقرر دامن زده است. در حالی که از لحاظ اصولی این امر شدنی است اما چروینسکی با رد امکان عملی شدن آن اظهار داشت:

    در واقعیت این اتفاق هرگز نخواهد افتاد.

این مطلب که تایید خودکار یک طرح تغییر قانون پیشنهادی در صورتی که SEC تا زمان تعیین شده تصمیمی نگیرد، صحیح است اما در واقعیت اتفاق نمی‌افتد. کمیسیون منابع انسانی کافی برای تصمیم‌گیری در این باره در اختیار دارد و حتی می‌تواند تصمیم خود را در چند جمله به این نحو بیان کند که «تصمیم پذیرفته نشده و دلایل آن بعداً توضیح داده خواهد شد».

چروینسکی که اغلب درباره مسائل مرتبط با ارزهای دیجیتال نظر می‌دهد، قبلا گفته بود که شانس تایید ETF بیت کوین چیزی نزدیک به ۱۰ درصد است.

منبع: bitcoinist

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ⁄    =  1