عرضه ارز ، لازمه موفقیت بازار متشکل معاملات ارزی

رییس کنفدراسیون صادرات گفت: ایجاد و راه اندازی بازار متشکل معاملات ارزی باعث مشخص شدن حجم تقاضا می‌شود و شفافیت در معاملات را افزایش خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمد لاهوتی با اشاره به برگزاری مجمع موسس شرکت بازار متشکل معاملات ارزی، اظهار داشت: فاز اول این بازار برای معاملات خُرد و درخواست‌های اسکناس ارز است و بانک مرکزی می‌تواند از این ابزار هم برای ساماندهی بازار ارز و پاسخ به تقاضای اسکناس استفاده کند.

وی، بازار متشکل معاملات ارزی را ابزاری کارآمد توصیف کرد که در سایرکشورها از آن استفاده می‌شود، افزود: ایجاد و راه اندازی این بازار باعث مشخص شدن حجم تقاضا می‌شود و شفافیت در معاملات را افزایش خواهد داد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ادامه داد: از سوی دیگر راه اندازی این بازار باعث خواهد شد تا مصرف کننده در نهایت برای خرید ارز بداند که به کجا مراجعه کرده و از چه مکانیزمی استفاده کند.

رییس کنفدراسیون صادرات، لازمه موفقیت بازار متشکل معاملات ارزی را به ویژه برای آنکه دست دلالان و سفته بازان از بازار ارز کوتاه شود را عرضه ارز در آن دانست.

یادآور می‌شود، جلسه مجمع موسس شرکت بازار متشکل معاملات ارز روز ۲۴ دی ماه به منظور بحث و بررسی راه کارهای عملیاتی کردن این بازار در بانک مرکزی برگزار شد.

در این جلسه که با حضور رییس کانون بانک های خصوصی، نماینده شورای هماهنگی بانک های دولتی، دبیرکل کانون صرافان ایرانیان، نماینده شرکت فرابورس و نماینده شرکت ملی انفورماتیک و با حضور نمایندگان حوزه های ارزی، نظارت و حقوقی بانک مرکزی برگزار شد، مجمع موسس مواردی همچون ترکیب سهام موسسین، سرمایه شرکت، اساسنامه و فرایندها و مکانیزم های عملیاتی کردن بازار متشکل معاملات ارزی، از جمله مباحث فنی و ساختاری را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 

منبع: ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

78  ⁄    =  13