مسیر طولانی کیف پول الکترونیک در اروپا، خاورمیانه و شمال آفریقا

در حالی که آمارها حاکی از رشد سهم کیف پول در پرداخت الکترونیک به 47 درصد در جهان است، در منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا تا سال 2022 تنها کمتر از یک چهارم پرداخت های الکترونیک با استفاده از کیف پول الکترونیک انجام میگیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بر اساس آخرین گزارش پرداخت جهان در نوامبر 2018، در این سال کیف پول الکترونیک با سهم 21 درصدی بیشترین سهم را در پرداخت های الکترونیک به خود اختصاص داده است، با این حال کارت اعتباری و کارت برداشت نیز سهمی بسیار نزدیک به کیف پول الکترونیک در این سال داشته اند.

استقبال کم شرکت ها از کیف پول الکترونیک منجر خواهد شد تا سال 2022 تنها 24 درصد از تراکنش های الکترونیکی و 8 درصد از تراکنش های پایانه فروشگاهی از کیف پول انجام گیرد. سهم انتقال بین بانکی و فاکتور الکترونیک نیز افزایش خواهد یافت.

در پرداخت های روی پایانه فروش سهم کارت برداشت به 44 درصد افزایش خواهد یافت، اما هنوز هم پرداخت نقدی بخش قابل توجه 30 درصدی را به خود اختصاص خواهد داد. در مجموع آمارها حاکی از آن است که الگوی مهاجرت سیستم های پرداخت در اروپا، خاورمیانه و شمال آفریقا بسیار متفاوت از سایر بخش های جهان خواهد بود و ورود تکنولوژی علی الخصوص به خاورمیانه و شمال آفریقا با سرعتی بسیار کند پیش خواهد رفت.

 

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  ⁄  18  =