تنش میان دولت و بانک‌های آمریکا بر سر گسترش دسترسی فین‌تک‌ها به زیرساخت‌های مالی

دفتر حسابرسی ارزی وابسته به وزارت خزانه‌داری آمریکا (OGC) به همراه شرکت بیمه سپرده فدرال این کشور (FDIC) به دنبال ارائه مجوزی شبیه به بانک به شرکت‌های فناوری هستند که خدمات مالی ارائه می دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از فابانیوز، به نقل از رویترز، هیئت فدرال رزرو آمریکا که شامل مجموعه از مقامات بانکی این کشور است و عملکردی شبیه به بانک مرکزی دارد، نسبت به ارائه دسترسی به زیرساخت‌های مالی این کشور به شرکت‌های فین‌تک هشدار داد و اعلام کرد که با این اقدام بانک مرکزی آمریکا در تقابل با دیگر رگولاتورهای حامی فین‌تک‌ها قرار می‌گیرد.
 
دفتر حسابرسی ارزی وابسته به وزارت خزانه‌داری آمریکا (OGC)   به همراه شرکت بیمه سپرده فدرال این کشور (FDIC)  به دنبال ارائه مجوزی شبیه به بانک به شرکت‌های فناوری هستند که خدمات مالی ارائه می دهند.
 
این طرح بخشی از تلاش های گسترده دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای گسترش کسب و کارهای کوچک و افزایش نرخ رشد اشتغال است.
 
مجوزهای فدرال به شرکت‌های فین‌تک اجازه می‌دهد که هزینه‌های ناشی از رگولاتوری را کاهش دهند و خدمات خود را به محصولات و مناطق جدید گسترش دهند. این شرکت‌ها هم‌اکنون بر اساس قوانین حاکمیتی عمل می‌کنند.
 
با این حال، شرکت‌های فین‌تک اعلام کردند که تمایلی به سرمایه‌گذاری گسترده با هدف توسعه ملی خدمات خود بدون دسترسی به سیستم پرداخت، خدمات تسویه ندارند.
 
بسیاری از مقامات فدرالی در آمریکا نگران آن هستند که شرکت‌های فین‌تکی فاقد کنترل مدیریت ریسک قدرتمند و محافظت از مشتریان که بانک‌ها هم‌اکنون در اختیار دارند، باشند.
 
هم اکنون شرکت‌های فین‌تکی مانند «پی‌پل» و «لندینگ کلاب کرپ» میلیون‌ها مشتری را با ارائه قیمت‌های بهتر و راحتی بیشتر نسبت به بانک‌های سنتی جذب کرده‌اند.
 
نهادهای دولتی بر این باور هستند که شرکت‌های فین‌تک می‌توانند دسترسی به خدمات مالی را گسترش دهند چرا که مدل کم هزینه به آنها اجازه می‌دهد به مناطق فقیر دسترسی پیدا کنند و وام‌های با میزان کم را ارائه دهند، وام‌هایی که برای بانک‌های بزرگ اقتصادی نیستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ⁄    =  1