مذاکره اپل با سامسونگ برای تامین مودم ۵G

براساس آخرین خبرها، سامسونگ احتمالا تامین مودم 5G گوشی‌های آیفون اپل را برعهده خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، انتظار می‌رود سال جاری میلادی، سامسونگ گوشی‌های پرچم‌دار خود را با مودم 5G این شرکت رونمایی کند. ظاهرا کره‌ای‌ها قصد دارند مودم 5G‌ مورد نیاز سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند بازار را برعهده بگیرند.

از میان شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی 5G، به‌نظر می‌رسد اپل نیز یکی از مشتریان تراشه‌ی سامسونگ باشد. این موضوع روز جمعه در جریان اظهارات یکی از مدیران اجرایی اپل در دادگاه رسیدگی به پرونده‌ی شکایت کوالکام و اپل فاش شد. ظاهرا کوپرتینونشین‌ها وارد مذاکرات جدیدی با کره‌ای شده‌اند و قصد دارند تامین مودم 5G گوشی‌های آیفون نسل بعدی خود از به این شرکت بسپارند.

کوالکام تنها عرضه کننده‌ی مودم مخصوص گوشی‌های هوشمند اپل بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ بود. در سال ۲۰۱۶، اپل بخشی از سفارشات خود را علاوه‌بر کوالکام به اینتل واگذار کرد و سال گذشته نیز برای تامین مودم مورد نیاز آیفون‌های جدید، تمام سفارش‌ خود را به اینتل منتقل کرد. پرونده‌ی شکایت اخیر و جنگ تجاری میان دو شرکت کوالکام و اپل در این تصمیم‌گیری نقش پررنگی دارد.

هفته‌ی گذشته، تونی بلوینز مدیر بخش زنجیره‌ی تامین اپل اعلام کرد اپل در تلاش است تا تراشه‌ی مورد نیاز خود را از سامسونگ و حتی مدیاتک تامین کند. مدت‌ها است که کوپرتینونشین‌ها در نظر داشتند با چندین تامین‌کننده‌ی مودم قرارداد ببندند؛ اما در نهایت قراردادی انحصاری با کوالکام منعقد کردند. از آنجایی که کوالکام گفته بوده در صورتی که طرف مقابل، انحصار این شرکت را بپذیرد، بر سر حق اختراع تخفیف می‌دهد؛ قرارداد درنهایت بین کوالکام و اپل امضا شد.

همچنین تونی بلوینز در ادامه‌ی صحبت‌های خود اعلام کرد که اپل قصد دارد ‌برای تامین تراشه‌ی مورد نیاز خود از هر دو شرکت کوالکام و اینتل کمک بگیرد و تمایلی به تامین تراشه‌ تنها از طریق یک تامین‌کننده ندارد. با این وجود، روابط تجاری اپل و کوالکام پس از شکایت مربوط به سال ۲۰۱۷ تغیبر پیدا کرد. همین مسئله باعث شد سال گذشته‌ی میلادی، اپل برای تامین مودم مورد نیاز آیفون‌های جدید خود تنها از تراشه‌های اینتل استفاده کند.

کاملا روشن است که سامسونگ از این شرایط استفاده‌ی کامل را می‌برد. سامسونگ ۵ ماه قبل تراشه‌ی مودم اگزینوس ۵۱۰۰ را برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرد. براساس اعلام کره‌ای‌ها، اگزینوس ۵۱۰۰ اولین مودم 5G کاملا سازگار با 3GPP است. سامسونگ اعلام کرده بود که تا پایان سال گذشته‌ی میلادی، اولین تراشه‌ی 5G خود را به مشتریان مختلفی عرضه خواهد کرد.

تونی بلوینز در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفت که چنین وضعیتی برای اپل شرایط ایده‌آلی نیست، با این وجود نمی‌‌توان منکر این قضیه شد که سامسونگ یکی از بزرگترین تامین‌کنندگان قطعات مورد نیاز اپل است. اگر کره‌ای و کوپرتینونشین‌ها وارد قرارداد جدیدی شوند، انتظار می‌رود نتیجه‌ی آن را سال آینده‌ی مالی ببینیم. همچنین درنظر داشته باشید که انتظار نمی‌رود آیفون‌های 5G اپل تا سال ۲۰۲۰ به بازار معرفی شوند.

منبع: sammobile

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  2